در هیچ لحظه‌ای غافلگیر کرونا نشدیم
در هیچ لحظه‌ای غافلگیر کرونا نشدیم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هیچ لحظه ای غافلگیر بیماری نشده و در تمامی شرایط و پیک ها در آمادگی کامل قرار داشتیم و هیچ بیماری در استان در خارج از بیمارستان نماند. محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه،۱۴ تیر ماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: تمامی بخش های […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هیچ لحظه ای غافلگیر بیماری نشده و در تمامی شرایط و پیک ها در آمادگی کامل قرار داشتیم و هیچ بیماری در استان در خارج از بیمارستان نماند.

محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه،۱۴ تیر ماه، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: تمامی بخش های دولتی و خصوصی در آذربایجان شرقی از جمله اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، بازار و کسبه با یکدیگر همراه و همدل هستند و در سایه همین همدلی ها تاکنون هیچ مشکلی در استان روی نداده و این موضوع بزرگترین مزیت فعلی است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا پیک پنجم کرونا در استان تجربه نشود، اگر این اتفاق هم رخ دهد همانند پیک‌های قبلی مدیریت خواهد شد.

وی گفت: با توجه به فشارهای اقتصادی تحت تاثیر اسکتبار جهانی و بیماری جهان شمول کرونا، در شرایط بسیار سختی قرار داریم ولی مجموعه وزارت بهداشت توانسته در این شرایط به خوبی این بیماری را مدیریت کند به طوری که سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد جمهوری اسلامی با همه شرایط سخت این بیماری را به خوبی مدیریت کرده است.

وی با قدردانی از تلاش های مجموعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان، گفت: پرسنل این مجموعه در این شرایط سخت شبانه روز پای کار بودند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: وضعیت آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی، ساختار سنی و جمعیتی، تعاملات بین المللی و جابجایی جمعیت نسبت به سایر استان ها متفاوت است ولی با وجود شرایط سخت، بیماری در استان به خوبی مدیریت شده است.

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام شده است به طوری که تعداد تخت های بیمارستانی با افزایش ۳۰ درصدی از پنج هزار تخت به ۶ هزار و ۷۰۰ تخت رسیده و به زودی به ۱۰ هزار تخت می رسد.

پورمحمدی یادآور شد: در هشت سال گذشته ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا به مجموعه امکانات بهداشتی استان افزوده شده است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم واکسیناسیون در استان تسریع یابد و اختیارات بیشتری به ستاد استانی تفویض شود.پ

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا