درخشش شرکت دانش بنیان در تبریز با دستگاه ضدعفونی کننده هوا در مقابله با کرونا
درخشش شرکت دانش بنیان در تبریز با دستگاه ضدعفونی کننده هوا در مقابله با کرونا

یک شرکت دانش بنیان در #تبریز شهر اولین ها برای اولین بار موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با تکنولوژی پلاسمای سرد شد که می تواند ویروس کرونا را نیز در سطوح و هوا نابود کند. شرکت دانش بنیان صنعت پیشگان طب آئین (صپطا) که در زمینه تولید دستگاه استریل سرد پلاسمایی فعالیت دارد، برای اولین […]

یک شرکت دانش بنیان در #تبریز شهر اولین ها برای اولین بار موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با تکنولوژی پلاسمای سرد شد که می تواند ویروس کرونا را نیز در سطوح و هوا نابود کند.

شرکت دانش بنیان صنعت پیشگان طب آئین (صپطا) که در زمینه تولید دستگاه استریل سرد پلاسمایی فعالیت دارد، برای اولین بار موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با تکنولوژی پلاسمای سرد در تبریز شد که این تکنولوژی می تواند میکرو ارگانیسم ها و ویروس های موجود در هوا و سطوح را به طور صد در صد از بین ببرد و در نابودی ویروس کرونا در هوا و سطوح نیز بسیار موثر است.

تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با تکنولوژی پلاسمای سرد در شهر اولین ها
سید ابراهیم شربیانی رئیس هیئت مدیره شرکت صپطا درباره این موفقیت به خبرنگار گفت: خوشبختانه در تبریز شهر اولین ها برای اولین بار موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا (کلین ایر) با تکنولوژی پلاسمای سرد شده ایم.
ابعاد این دستگاه ۴۵۰ میلی متری ۹۰۰X۶۰۰ بوده و ۲۵ کیلوگرم وزن دارد. این دستگاه با استفاده از دو تکنولوژی بسیار پیشرفته و حساس کار می کند. تکنولوژی مورد استفاده در آن بخار پراکسید هیدروژن و پلاسما می باشد که به وسیله آن ها این دستگاه قادر به از بین بردن و یا عقیم سازی میکرو ارگانیسم های موجود در محیط اطراف می شود.
.نحوه کارکرد دستگاه ضدعفونی کننده پلاسمایی
شربیانی درباره نحوه کارکرد این دستگاه نیز گفت: در سیستم مورد استفاده در این دستگاه، هوای محیط اطراف توسط مکنده بسیار قوی مکیده شده و توسط فیلترهای هپا در مرحله اول سترون سازی و جداسازی ذرات معلق و میکرو ارگانیسم های نسبتا درشت انجام می گیرد.
وی در ادامه افزود: این دستگاه در مرحله دوم نیز بخار پراکسید هیدروژن که با تکنولوژی فوق العاده پیشرفته تولید شده است به هوا اضافه کرده و با اکسید کردن دیواره های میکرو ارگانیسم ها، ویروس ها به خصوص کووید- ١٩ و باکتری ها را غیر فعال می کند.
وی درباره مراحل بعدی کارکرد این دستگاه نیز گفت: در مرحله سوم نیز هوا از چمبر های تولید پلاسما عبور نموده و رادیکال های آزاد و امواج ماوراء بنفش به بمباران میکرو ارگانیسم های باقیمانده می پردازند و هوا را استریل می کنند. در مرحله نهایی هم هوا از فیلتر های خاص حذف کننده اوزون و سایر گازهای مضر عبور کرده و وارد محیط خارجی می شود.

موارد مصرف دستگاه ضدعفونی کننده پلاسمایی
شربیانی درباره موارد مصرف این دستگاه نیز توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: این دستگاه قابلیت استفاده در سیستم هواساز بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، مراکز تجاری و مسکونی را دارا می باشد.
وی با بیان این که مدل پرتابل این دستگاه ها نیز در شرکت صپطا طراحی و تولید شده است، خاطرنشان کرد: مهندسین و محققین این شرکت دستگاه های استریل هوای سرد پلاسمایی را چنان طراحی نموده اند که می توان از آن ها حتی در سیستم تهویه ی هوای هواپیماها نیز استفاده کرد و مکاتبه و مذاکرات مختلفی نیز با شرکت های هواپیما سازی جهت استفاده از تکنولوژی دستگاه فوق در کابین هواپیما که مساعدترین محل انتقال انواع ویروس ها می باشد انجام داده ایم.

در ادامه وی با اشاره به این که به خاطر ابعاد استاندارد مدل پرتابل این دستگاه، می توان آن را برای استفاده در منزل نیز به کار بُرد گفت: این دستگاه ها مجهز به سنسور کنترل کیفی هوا می باشند که در این حالت می توانند به صورت خودکار روشن شده و هوای محیط را استریل کنند. همچنین از این دستگاه می توان در حالت تصفیه کننده ی هوا به دلیل وجود فیلترهای هپا استفاده کرد.
انتهای پیام/

  • منبع خبر : نصر