خطه آذربایجان و تبریز لاله‌زار شهیدان است
خطه آذربایجان و تبریز لاله‌زار شهیدان است

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: خطه‌ی آذربایجان شرقی و تبریز در طول تاریخ شهدای بسیاری را به کشور تقدیم کرده است که در این منطقه بسیار اثرگذار و ماندگار شدند.

به گزارش نهال امید محمد مرادی روز چهارشنبه، ۲۶ بهمن ماه، در آیین رونمایی از کتاب روایت سرخ شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های جدید منتقل کنیم چراکه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار تاکید شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروزه به جای هدف‌گذاری بر روی جنگ سخت، دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است چراکه شاهد پیشرفت‌های چشمگیر تسهیلاتی جمهوری اسلامی ایران بوده و قدرت ما را میداند و نمی‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کنند اما در زمینه‌ی فرهنگی جولان می‌دهد.

وی افزود: دشمنان جوانان ما را مورد هدف قرار داده‌اند و مهمترین وظیفه‌ی آنها ایجاد یاس و ناامیدی در این قشر جوان است اما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های فراوانی دارد به‌گونه‌ای که اکنون یک کارشناس خارجی در حوزه‌ی وزارت نیرو نداریم و حتی از ایده‌های آنها نیز استفاده نمی‌کنیم.

مرادی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید برق کشور در دوره‌ی رژیم ستم شاهی با آن  همه ادعا ۷۰۰۰ مگاوات بود اما اکنون ظرفیت برق کشور به بالای ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و ورزشی است اما انقلاب صنعتی و تکنولوژی نیز می‌باشد و خدمت ما از ایثارگری و ایثارگری ما از خدمت جدا نیست.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب، دشمن به دنبال ایجاد بحران در کشور ما بوده است اما به لطف خداوند متعال تمامی این بحران‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و نباید اجازه دهیم یاس و ناامیدی در کشور ما سایه افکند.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در پایان تاکید کرد: انقلاب اسلامی به جوامع مظلوم دیگر آموخت که چگونه در برابر دشمنان ایستادگی کنند، چراکه هدف امام خمینی(ره) دفاع از مستضعفین بود، بنابراین امیدواریم با یاری خداوند متعال و همت جوانان کشور بتوانیم از آرمان‌های شهدا و امام شهدا دفاع کنیم.