حفظ حقوق و منزلت اجتماعی معلولان یک ضرورت است
حفظ حقوق و منزلت اجتماعی معلولان یک ضرورت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ترویج فرهنگ تکریم و احترام به معلولان و حفظ حقوق و منزلت اجتماعی آنها تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم اعزام گروهی از افراد روشندل به مشهد مقدس، ایجاد زمینه مناسب برای ارائه خدمات بهتر و تأمین تسهیلات برای معلولان را، یک ضرورت دانست و گفت: باید در زمینه‌ی معیشت، تردد و انجام کارهای روزانه این افراد سهولت‌هایی فراهم شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به بالا بودن ضریب هوشی و ذکاوت افراد دارای معلولیت از ناحیه چشم و زبان ادامه داد: در میان افراد دارای معلولیت، توانمندی، ظرفیت و استعدادهای بالایی به چشم می‌خورد که در مواقعی از افراد سالم نیز بهتر عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر تکریم و احترام به معلولان و حفظ حقوق و منزلت اجتماعی آنها گفت: باید تلاش کنیم تا استعدادها و توانمندی‌های این افراد دیده شود و همچنین از سوی جامعه اعم از مردم و مسئولان پذیرفته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تقدیر دست اندرکاران و دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی که زمینه‌ی سفر افراد دارای معلولیت به مشهد مقدس را فراهم کرده‌اند، گفت: زیارت قبور مطهر ائمه معصومین(ع) یکی از حسنات و کارهای نیک است و موجب آمرزش گناهان انسان می‌شود.

وی همچنین با تقدیر از شرکت معنوی زوجین جوان دارای معلولیت در این سفر معنوی، افزود: ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ازدواج، موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است و نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد.