حجره های نوآوری در بازار تاریخی تبریز راه‌اندازی می‌شود
حجره های نوآوری در بازار تاریخی تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: حجره های نوآوری در بازار تاریخی تبریز ایجاد و راه اندازی می‌شود. احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراحل اجرایی این طرح آغاز شده است، افزود: این حجره ها در محل بازار تاریخی تبریز با هدف انتقال نوآوری و فناوری […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: حجره های نوآوری در بازار تاریخی تبریز ایجاد و راه اندازی می‌شود.

احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراحل اجرایی این طرح آغاز شده است، افزود: این حجره ها در محل بازار تاریخی تبریز با هدف انتقال نوآوری و فناوری به کسب و کارهای سنتی، آشنایی افراد مستعد با حوزه‌های مختلف اشتغال، ایجاد ارزش افزوده با برقراری ارتباط بین بازارهای بین المللی و رونق تولید داخلی در بخش‌های مختلف بازار تاریخی تبریز راه اندازی می شوند.

وی اظهارداشت: پیرو انعقاد تفاهم ‌نامه‌ای چهار جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان، استانداری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی برای دانشجویان و دانش آموختگان این حوزه، مراحل اجرایی راه اندازی حجره های نوآوری در بازار تاریخی تبریز آغاز شده است.

حمزه زاده توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌مندی از دانش افراد متخصص و مستعد در راستای رونق تولید داخل را از اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز شاهرگ اقتصادی ایران و آذربایجان است، با بهره‌مندی از دانش روز متخصصان می‌توان بخش اقتصادی این مرکز اقتصادی و فرهنگی را رونق بخشید.

به گزارش ایرنا، مجموعه مسقف بازار تبریز با یک کیلومتر مربع وسعت در ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۹۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۲۰۱۰ نیز این مجموعه با شماره ثبت ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

این بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود پنج هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ باب مسجد، ۲۰ باب راسته و راسته‌بازار، ۱۱ باب دالان، ۵ باب حمام و ۱۲ باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا