“جهش تولید” در بخش کشاورزی با تسهیل در سرمایه گذاری محقق می‌شود
“جهش تولید” در بخش کشاورزی با تسهیل در سرمایه گذاری محقق می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: یکی از روش‌هایی که می‌تواند جهش تولید را در بخش کشاورزی محقق کند برطرف کردن موانع تولیدی بر سر راه فعالان اقتصادی است چرا که بخش بسیار بزرگی از تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش نهال امید، اکبر فتحی در بازدید از مجتمع کشت و صنعت خاوری، با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، با بیان این‌که باید مسیر تولید اشتغال در بخش کشاورزی به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به راحتی فعالیت کنند تا شاهد رشد تولید در تمامی شاخص‌ها باشیم، ادامه داد: نباید سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای ایجاد کسب و کار خود و ارائه سرمایه معطل دریافت مجوز خود باشند بلکه باید با سهولت در اجرای مقررات نسبت به تسریع در روند جذب سرمایه گذاری در استان اقدام شود.

وی با بیان این‌که یکی از زنجیره‎های تولید به منظور تولید اقتصادی و به صرفه انواع محصولات کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری کننده است، گفت: خام‌فروشی در هر بخشی در نهایت به ضرر تولیدکنندگان است و موجب هدر رفت منابع می‎شود.

وی با بیان این‌که زنجیره تولید از تولید کننده آغاز و به مصرف کننده ختم می‌شود، افزود: اگر یکی از حلقه‌های این زنجیره شکننده باشد، زنجیره به طور کل از بین می‌رود به همین خاطر برای دستیابی به جهش تولید باید برنامه ریزی درستی در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

فتحی افزود: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنایع غذایی فعال، صنایع تبدیلی و جانبی نباید درگیر فرآیند طولانی مدت اداری برای دریافت مجوز باشند و اتلاف وقت درنهایت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و منصرف خواهند شد.

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی