جمهوری آذربایجان به دنبال توسعه روابط با ایران است
جمهوری آذربایجان به دنبال توسعه روابط با ایران است

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: مصمم به توسعه و گسترش روابط خود در تمامی عرصه‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم. علی نقی حسین اف روز سه شنبه در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: آماده گسترش مناسبات فرهنگی و هنری و گردشگری با ایران در کنار مسایل اقتصادی هستیم.وی در خصوص […]

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: مصمم به توسعه و گسترش روابط خود در تمامی عرصه‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

علی نقی حسین اف روز سه شنبه در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: آماده گسترش مناسبات فرهنگی و هنری و گردشگری با ایران در کنار مسایل اقتصادی هستیم.
وی در خصوص بازسازی مناطق قره باغ اظهار کرد: دولت جمهوری آذربایجان برای بازسازی این مناطق بودجه ای در نظر گرفته تا زیرساخت های لازم برای حضور شرکت های قدرتمند خارجی در این مناطق را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر راه های مختلف جاده ای، ریلی و هوایی در قره باغ در حال ساخت است، گفت: این مناطق دارای ظرفیت بزرگی در حوزه  انرژی های خورشیدی و آبی است که باید از آن بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: برای بازسازی قره باغ به دنبال حضور شرکت های بزرگ جهانی هستیم تا در این منطقه بزرگترین و بی نظیر ترین کارها انجام گیرد.  
دبیر ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: این مشترکات، مبنای تحکیم روابط و همکاری‌های ما با جمهوری آذربایجان است.
علی جهانگیری با اشاره به اراده ملی ایران و آذربایجان برای استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: آذربایجان شرقی زمینه‌های بسیار زیادی برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان دارد.
وی همچنین با بیان اینکه بازسازی اراضی قره باغ، فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان است، گفت: مشارکت در بازسازی قره باغ، نقش مهمی در تحکیم ارتباطات منطقه ای و توسعه اقتصادی ایفا خواهد کرد.
جهانگیری با اشاره به تفویض مسوولیت توسعه تجارت از سوی وزارت  صمت با جمهوری آذربایجان به استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: این ماموریت با همکاری تمامی استان ها به ویژه استان های شمالغرب کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور است.

  • منبع خبر : ایرنا