تولید ۶۶ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور در مراغه
تولید ۶۶ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از تولید ۶۶ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور در این شهرستان خبر داد. اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اظهار این مطلب افزود: میزان تولیدات این شهرستان شامل ٣۴ هزار تن شیرخام، ۲.۴ هزار تن گوشت قرمز، ۷۰۰۰ تن گوشت سفید، ١٩ هزار تن تخم مرغ و ۳.۱ […]

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از تولید ۶۶ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل کریمی اصل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اظهار این مطلب افزود: میزان تولیدات این شهرستان شامل ٣۴ هزار تن شیرخام، ۲.۴ هزار تن گوشت قرمز، ۷۰۰۰ تن گوشت سفید، ١٩ هزار تن تخم مرغ و ۳.۱ هزار تن گوشت ماهی است.

وی افزود: این میزان تولیدات دامی از ٢٠۴ هزار راس دام سبک و ٢٢ هزار راس دام سنگین به دست آمده است.

وی ادامه داد: تولیدات طیور شهرستان نیز شامل ۵٠ واحد مرغداری گوشتی (دارای پروانه) با ظرفیت یک میلیون و ٢٠٠ هزار قطعه، ۶٠ واحد مرغداری تخمگذار (دارای پروانه) با ظرفیت یک میلیون و ۴٠٠ هزار قطعه و تولید گوشت ماهی از فعالیت ۴٧ مزرعه پرورش ماهی با در دست داشتن رتبه اول استانی و رهاسازی یک میلیون و ٢٧۴ هزار قطعه در سال ٩٩ بوده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، کریمی تاکید کرد: شهرستان مراغه با دارا بودن پوشش گیاهی منحصر به فرد در منطقه مستعد پرورش زنبورعسل و تولید عسل و سایر محصولات آن بوده و این شهرستان با ١٠٢٠ زنبورستان و ٢۴۶ هزار کلنی و تولید ٣٢٠٠ تن عسل و ٧۵ کیلو ژل رویال رتبه اول آذربایجان شرقی را در اختیار دارد.

انتهای پیام