تعیین تکلیف ۲۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز آذربایجان شرقی تحت عنوان “مالکیت واحد”
تعیین تکلیف ۲۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز آذربایجان شرقی تحت عنوان “مالکیت واحد”

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تعیین تکلیف ۲۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز استان تحت عنوان “مالکیت واحد” خبر داد اکبر فتحی در گفت‌وگوی خبری، در تشریح این خبر، گفت: حدود ۴۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز در استان فعالیت می‌کردند که ۲۰۰ واحد از آن‌ها تعیین تکلیف شده و در این راستا یا به صورت واحد […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تعیین تکلیف ۲۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز استان تحت عنوان “مالکیت واحد” خبر داد

اکبر فتحی در گفت‌وگوی خبری، در تشریح این خبر، گفت: حدود ۴۰۰ واحد مرغداری غیرمجاز در استان فعالیت می‌کردند که ۲۰۰ واحد از آن‌ها تعیین تکلیف شده و در این راستا یا به صورت واحد مرغداری مجاز به فعالیت خود ادامه دادند و یا نوع فعالیت خود را تغییر دادند.

وی افزود: اکنون حدود ۲۰۰ واحد مرغداری در استان بلاتکلیف هستند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که امکان دریافت نهاده دامی ندارند و نمی‌توانند به کار پرورش مرغ بپردازند.

وی با اشاره به ابلاغ بخش نامه جدید وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات این واحدهای غیرمجاز، ادامه داد: در شیوه نامه جدیدی که بر اساس پیگیری استان، در ستاد وزارت خانه تصویب و سپس اعلام شده است، مقرر شده تا مشکل این واحدهای مرغداری را که با قانون نظام جامع دامپروری مطابقت ندارند، حل شود.

فتحی گفت: مرغداری‌های غیرمجاز استان که نتوانستند حریم واحد خود و یا فواصل لازم موجود در مرغداری را رعایت کنند، قانون نظام جامع دامپروی را نقض کرده و در نتیجه مجوز فعالیت دریافت نمی‌کنند، اما اکنون برای ساماندهی به آن‌ها، مدیریتی تحت عنوان “مدیریت واحد” پیش بینی شده که بر این اساس تمامی مرغداری‌ها در هر شهرستان، تحت مدیریت واحد همان شهرستان قرار می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه، یک فرد حقیقی یا حقوقی به عنوان پشتیبان تعیین شده و مجوزها و پروانه‌ها به نام او صادر می‌شود؛ هم‌چنین نهاده‌های دامی نیز در اختیار فرد پشتیبان قرار گرفته و محصول موردنظر از او دریافت می‌شود.

وی با بیان این‌که برای این طرح، شهرستان مراغه به عنوان پایلوت تعیین شده است، اظهار کرد: دو اقدام دیگر نیز در قالب شیوه نامه ابلاغی برای سایر مرغداری‌های مجاز نیز انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ممنوعیت صدور مجوز واحدهای مرغداری در گذشته، گفت: این ممنوعیت اکنون برطرف شده و به جز شهرستان‌های پرتراکم، در سایر شهرها امکان احداث واحد مرغداری وجود دارد.

وی افزود: هم‌چنین واحدهایی که قبلا به صورت مجاز فعالیت می‌کردند و درخواست افزایش ظرفیت داشتند اما نمی‌توانستند مجوز فعالیت دریافت کنند، اکنون بر اساس دستورالعمل اجرایی، مجوز افزایش ظرفیت واحدهای مرغداری مجاز صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا