تزریق بیش از ۱۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در مراغه
تزریق بیش از ۱۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در مراغه

مراغه- نهال امید- رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۱۵۵ دُز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی این شهرستان به گروه‌های هدف و شهروندان تزریق شده است.

اصغر تنومند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار نهال امید افزود: تا پایان روز ۲۲ شهریور ماه ۸۹ هزار و ۵۸۷ نفر، دوز اول و ۴۱ هزار و ۵۳۳ نفر هر دو دز واکسن کرونا را در شهرستان مراغه دریافت کرده اند.

وی با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون ادامه داد: در حال حاضر، تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان از ۲ به ۴ مورد افزایش یافته و  روزانه حدود پنج هزار دز واکسن تزریق می شود و انتظار داریم با مراجعه و استقبال شهروندان به مراکز تعیین شده، این تعداد افزایش یابد.

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گفت: واکسن زدن یک مسئولیت فردی و اجتماعی بوده و همه افراد باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند و در اولین فرصت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: همچنین باز هم تاکید می شود که واکسیناسیون مصونیت ۱۰۰ در صدی ایجاد نمی کند و حتی پس از تزریق واکسن نیز افراد باید به رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند.

وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، هر واکسن در دسترس، بهترین واکسن بوده و نمی توان به طور قطع آنها را الویت بندی کرد، اما در صورت در دسترس بودن واکسن های مختلف افراد می توانند واکسن ترجیحی خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در خصوص عوارض واکسن ها باید اظهار کرد که هر واکسن می تواند عوارض جزئی در بدن ایجاد کند و این حتی در مورد واکسن هایی که افراد در کودکی دریافت می کنند، صدق می کند.

تنومند گفت: افراد باید قبل از تزریق واکسن به شرایط فیزیکی خود توجه داشته باشند و در صورت داشتن علائم کرونا برای تزریق واکسن صبر کنند. 

وی با اشاره به تسهیل و تسریع واکسیناسیون در مراکز تجمیعی شهرستان مراغه در روزهای اخیر  افزود: همشهریان می توانند برای تزریق واکسن به سالن رسالت، سالن خواجه نصیر، دانشگاه آزاد و سالن شهدلی مدافعان حرم واقع در پل جهانگیر مراجعه کنند. 

وی اضافه کرد : در حال حاضر هماهنگ و همگام با مرکز استان در روستاها افراد بالای ۱۸ سال و در شهرستان افراد بالای ۲۵ سال می توانند برای دریافت واکسن خود به مراکز اعلام شده و یا خانه بهداشت روستا مراجعه کنند.

شهرستان ۲۶۵ هزار نفری مراغه در ۱۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا