تردد در جاده‌های اصلی و روستایی مراغه امکان‌پذیر است
تردد در جاده‌های اصلی و روستایی مراغه امکان‌پذیر است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مراغه گفت: بارش برف و کولاک در روزهای گذشته موجب سختی تردد در جاده‌های اصلی و روستایی شهرستان شده بود که با تلاش نیروهای راهداری، این مشکل رفع شد و تردد در بیشتر مسیرها امکان‌پذیر است. نادر شریفی ظهار داشت: تلاش برای بازگشایی کامل تمامی جاده […]

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مراغه گفت: بارش برف و کولاک در روزهای گذشته موجب سختی تردد در جاده‌های اصلی و روستایی شهرستان شده بود که با تلاش نیروهای راهداری، این مشکل رفع شد و تردد در بیشتر مسیرها امکان‌پذیر است.

نادر شریفی ظهار داشت: تلاش برای بازگشایی کامل تمامی جاده های روستایی در هر ۲ بخش مرکزی و سراجو ادامه دارد و استفاده رانندگان از زنجیر چرخ در تمامی محورهای روستایی شهرستان اجباری است.

وی گفت: نیروهای راهداری در همان ساعات نخست بارش برف و کولاک و با انجام عملیات برف روبی از مسدود شدن محور مراغه به هشترود و مراغه به بناب جلوگیری کردند.

وی گفت: با توجه به وضعیت جوی و اعلام هواشناسی، نیروهای راهداری در آماده باش کامل بوده و در صورت بارش برف و کولاک عملیات برف روبی از همان ساعات نخستین بارش انجام می شود.

وی گفت: توصیه می‌ شود رانندگان و شهروندان در فصل زمستان به منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی در سفرهای خود از ناوگان عمومی همچون اتوبوس و قطار استفاده و از سفرهای بی مورد پرهیز کنند.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی، مراغه با ۳۹ میلی‌متر رکوردار بیشترین بارش برف در آذربایجان‌شرقی است.

این شهرستان با ۷۵ کیلومتر محور ارتباطی اصلی بین شهری و ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی و حدود ۲۶۸ هزار کیلومتری در ۱۲۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا