تخصیص ۸۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید از سوی بانک ملی
تخصیص ۸۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید از سوی بانک ملی

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: امسال حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایت از تولید از جمله سرمایه در گردش و تسهیلات تولید و اشتغال از سوی این بانک برای بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور تخصیص یافته است. فرید موسوی شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی مراغه افزود: بانک ملی  با وجود تحریم […]

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: امسال حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایت از تولید از جمله سرمایه در گردش و تسهیلات تولید و اشتغال از سوی این بانک برای بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور تخصیص یافته است.

فرید موسوی شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی مراغه افزود: بانک ملی  با وجود تحریم های شدید و فشارهای اقتصادی علیه کشورمان، همواره از تولید و اشتغال کشور حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از اقتصاد کشورمان بر دوش شبکه بانکی است ادامه داد: همچنین امسال هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک ملی به یارانه بگیران ارائه شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۸۲ هزار واحد معرفی شده به این بانک به عنوان واحدهای آسیب دیده از کرونا، ۱۲۰ هزار واحد تسهیلات مالی و اعتباری دریافت کرده اند.

موسوی گفت: توسعه بانکداری نوین و الکترونیکی با وجود تحریم ها در راستای تامین رفاه و سلامت جامعه در کنار تضمین امنیت مالی از مهم ترین رویکردهای بانک ملی است.

وی با اشاره به ارتقای سطح شعب بانکی افزود: این ارتقا نیازمند همراهی فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی با سیستم بانکی است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تامین مالی فعالان اقتصادی وجود ندارد افزود: براساس مصوبه اداره کل اعتبارات بانک ملی و در راستای حمایت از بخش های تولیدی و اقتصادی، سقف اختیارات شعب این بانک در آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه در تعهدات و تسهیلات تا سه برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: از روز شنبه نیز سقف تسهیلات کارگشایی این بانک در مراغه از ۲ میلیون تومان فعلی به ۱۰ میلیون تومان و در آینده نزدیک به ۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

۵۰ درصد از تکالیف تسهیلاتی و تامین مالی کشور برعهده بانک ملی است

عضو هیات عامل بانک ملی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد از تکالیف تسهیلاتی و تامین مالی کشور برعهده بانک ملی است.

حسن مونسان افزود: براین اساس بخش مهمی از تسهیلات ازدواج، نهادهای حمایتی، خود اشتغالی و تامین اعتباری و مالی طرح های عمرانی توسط این بانک انجام می شود.

وی ادامه داد: این بانک با بیش از ۹ دهه عمر خود، حامی بخش های اقتصادی کشورمان در طول سالیان متمادی بوده است.

وی اضافه کرد: بانک ملی در سال های اخیر شرایطی فراهم کرده تا فعالان اقتصادی دغدغه های کمتری برای تامین مالی داشته و گرفتاری کمتری در بورکراسی سیستم بانکی داشته باشند.

رییس بانک ملی آذربایجان شرقی نیز گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی و آسیب دیده از کرونا از اولویت های شعب بانک ملی در استان است.

غلامی افزود: توسعه بانکداری نوین و افزایش رضایتمندی و خدمت رسانی حتی در ایام سخت کرونایی از رویکردهای این بانک بوده تا جایی که از مجموع یک هزار و ۵۰۰ پرسنل شعب این استان، حدود ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند.

لزوم تفویض اختیار و ایجاد خط اعتباری برای سرمایه گذاری

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: در راستای حمایت از تولید، تفویض اختیار و ایجاد خط اعتباری برای سرمایه گذاری های کلان توسط بانک ملی در این شهرستان ضروری است.

سیدعلی موسوی افزود: ایجاد اداره کارشناسی و یا ارائه اختیارات به بانک ملی این شهرستان می تواند زمینه ساز تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات اقتصادی و سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ضرورتی است که با عزم و همراهی سیستم بانکی به ویژه بانک ملی ممکن و میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات زا سوی این بانک برای احداث بیمارستان خصوصی خواجه نصیر ارائه شده که با بهره برداری از این طرح درمانی، مردم منطقه از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

اعضای هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی ایران از مجتمع صنعتی کاوه، بیمارستان خصوصی و شعبه مرکزی بانک ملی مراغه بازدید کردند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا