تجمع تعدادی از کارگران کارخانه ایران مایه در مقابل فرمانداری تبریز
تجمع تعدادی از کارگران کارخانه ایران مایه در مقابل فرمانداری تبریز

صبح امروز تعدادی از کارگران کارخانه ایران‌مایه(گلمایه) به دلیل وجود برخی مشکلات در مجموعه خود، در مقابل فرمانداری شهرستان تبریز تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند. یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح دلایل این تجمع اظهار کرد: کارخانه ما حدود ۳ الی ۴ روز است که توسط […]

صبح امروز تعدادی از کارگران کارخانه ایران‌مایه(گلمایه) به دلیل وجود برخی مشکلات در مجموعه خود، در مقابل فرمانداری شهرستان تبریز تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح دلایل این تجمع اظهار کرد: کارخانه ما حدود ۳ الی ۴ روز است که توسط رئیس تعطیل شده و به ما گفته اند که بروید و چند ماه بعد بیایید.

وی ادامه داد: این کارخانه بیش از ۱۰۰ نفر کارگر دارد که هیچ کدام مجرد نبوده و همگی نان آور خانواده خود هستند اما متاسفانه حدود ۴۰ نفر را در آذر ماه بیرون کردند و ما نیز به مدت ۳ روز است که به علت تعطیلی کارخانه بیکار هستیم.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: نماینده اداره کار نیز به کارخانه آمد اما نه تنها دردی را دوا نکرد بلکه به ما گفت «این حق کارفرما است که بعد از مدتی کارگران را اخراج کند و  کارگر نیز می‌تواند به اداره کار شکایت کند!» 

وی افزود: به ما می‌گویند که مواد اولیه نیست و ما حتی راضی هستیم پایان کار ما را ندهند و با این پول مواد اولیه لازم را بخرند اما بازهم به حرف ما گوش نمی‌دهند.

کارگر بعدی این مجموعه تولیدی نیز طی صحبت هایی گفت: جالب اینجاست که حتی یک‌روز هم کار و مواد تولیدی این کارخانه تعطیل نشده است و کار ما هر روز دایر بود، البته کارخانه به دلیل ارزشی که دارد مشتریان زیادی دارد که حاضرند کارخانه را خریداری کنند.

بر اساس این گزارش کارخانه ایران‌مایه(گلمایه)  در سال ۱۳۴۶ در تهران به ثبت رسیده است و از آن زمان فعالیت خود را در زمینه تولید انواع خمیر مایع آغاز کرده است. در سال ۱۳۹۱ دفتر مرکزی شرکت از تهران به تبریز انتقال یافت و به مالکیت خصوصی در آمد. این شرکت به عنوان اولین تولید کننده خمیر مایه بهداشتی نان در ایران شناخته می شود .

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا