برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو/ گشایش مرز خداآفرین و برقراری خط پروازی تبریز- باکو
برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو/ گشایش مرز خداآفرین و برقراری خط پروازی تبریز- باکو

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ۱۹ و ۲۰ اسفند امسال در باکو خبر داد و گفت: گشایش مرز خداآفرین و احداث پل مرزی جدید و سایر توافق‌های انجام‌شده بین دو کشور در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

به گزارش نهال امید ، علی علیزاده امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از حضور دوباره در تبریز، اظهار کرد: با توجه به ۶ سال حضورم در تبریز به عنوان سرکنسول جمهوری آذربایجان، آشنایی کاملی با این شهر دارم و تبریز را وطن خود می‌دانم.

وی، سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با همسایگان را ارزشمند دانست و گفت: الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان هم تأکید ویژه‌ای بر توسعه روابط با ایران دارد و شخصاً این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

علیزاده با اشاره به آزادسازی ۱۳۰ کیلومتر از مرز مشترک ایران و آذربایجان، گفت: ظرفیت‌های جدیدی از توسعه همکاری‌ها بین دو کشور ایجاد شده و باید با احیا و فعال‌سازی ارتباطات مرزی از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

علیزاده از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ۱۹ و ۲۰ اسفند امسال در باکو خبر داد و گفت: گشایش مرز خداآفرین و احداث پل مرزی جدید و سایر توافق‌های انجام‌شده بین دو کشور در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران بر عملیاتی شدن توافق‌های سفر هیأت سیاسی و اقتصادی ایران به باکو تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا جنبه‌های تخصصی این توافق‌ها پیش از برگزاری کمیسیون مشترک بررسی و برای امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک بین دو کشور آماده شود.

علیزاده با اشاره به دستور رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر ایجاد مناطق آزاد و پارک‌های فناوری در مناطق آزادشده این کشور، گفت: با توجه به معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و زیرساختی در این مناطق، زمینه برای حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده است و ما از شرکت‌های آذربایجان شرقی برای حضور در این مناطق دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرزهای ایران و آذربایجان در چهارراه محورهای ترانزیتی قرار دارند، افزود: با عملیاتی شدن توافق‌های دوجانبه امکان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم خواهد شد و امیدوارم حمایت‌های مسئولان استان در این زمینه ادامه داشته باشد.

علیزاده همچنین از کاهش محدودیت‌های کرونایی و تسهیل صدور ویزا از سوی دولت آذربایجان خبر داد و گفت: اطمینان داریم که با بهبود شرایط، امکان برقراری خط پروازی مستقیم بین تبریز و باکو در مدت زمان کوتاهی فراهم خواهد شد و این موضوع هم از لحاظ اقتصادی و هم تسهیل تردد برای دو طرف سودمند خواهد بود.

  • منبع خبر : فارس