برگزاری مدرسه پیشرفته بین المللی افزاره‌های اپتوالکترونیکی(OED۲۰۲۱)
برگزاری مدرسه پیشرفته بین المللی افزاره‌های اپتوالکترونیکی(OED۲۰۲۱)

مدرسه پیشرفته افزاره های اپتوالکترونیکی( OED2021) به میزبانی پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز و با حضور سخنرانان مدعو از هشت کشور دنیا و نیز چند سخنرانان مدعو از جمهوری اسلامی ایران طی روزهای ۲۰و۲۱ خرداد به صورت مجازی برگزار ‌شد.  این رویداد بین المللی سالانه با محوریت افزاره های اپتوالکترونیکی و دعوت […]

مدرسه پیشرفته افزاره های اپتوالکترونیکی( OED2021) به میزبانی پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز و با حضور سخنرانان مدعو از هشت کشور دنیا و نیز چند سخنرانان مدعو از جمهوری اسلامی ایران طی روزهای ۲۰و۲۱ خرداد به صورت مجازی برگزار ‌شد.

 این رویداد بین المللی سالانه با محوریت افزاره های اپتوالکترونیکی و دعوت از ۱۱ محقق برجسته از کشورهای چین، استرالیا، آلمان، کانادا، آمریکا، انگلیس، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در تاریخ های ۲۰و۲۱ خرداد در بستر رویدادهای مجازی دانشگاه تبریز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این رویداد دوروزه، سخنرانان ضمن تشریح مبانی و اصول فیزیکی افزاره های اپتوالکترونیکی مدرن، تازه ترین یافته‌های تجربی و نظری و نیز چشم انداز آینده این حوزه را مورد بحث قراردادند.

سلول های خورشیدی، دیودهای نورگسیل، اشکارسازهای نوری، افزاره های پلاسمونیکی، کاردبردهای اپتوالکترونیکی نانوساختارهای نوین از محورهای مورد بحث در این رویداد دو روزه بود که در قالب ۱۱ سخنرانی ۷۵ دقیقه ای به همراه بخش پرسش و پاسخ ارائه شد.

گفتنی است؛ از میان مقالات رسیده به دبیرخانه این رویداد ۲۱ مقاله توسط کمیته علمی جهت ارائه به صورت سخنرانی کوتاه انتخاب شدند که در دوبخش ارایه شدند و درنهایت دو مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز؛ مدرسه پیشرفته افزاره های اپتوالکترونیکی ( OED2021) با حمایت انجمنهای فیزیک ایران و اپتیک و فوتونیک ایران به همراه پارک علم و فناوری استان و قطب علمی فوتونیک دانشگاه تبریز و پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC ) برگزارشد.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان این مدرسه بین المللی، این رویداد ضمن انتقال دانش و فناوری نوین به داخل کشور، امکان مبادله یافته های علمی و ورود محققین به زمینه های جدید پژوهشی را فراهم کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا