برگزاری سالم و مطمئن فرآیند انتخابات، اولویت دستگاه قضایی است
برگزاری سالم و مطمئن فرآیند انتخابات، اولویت دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اولویت دستگاه قضایی در موضوع انتخابات، برگزاری سالم و مطمئن فرآیند انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرایم احتمالی است. موسی خلیل الهی در نشست پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور از طریق انتخابات است، […]

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اولویت دستگاه قضایی در موضوع انتخابات، برگزاری سالم و مطمئن فرآیند انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرایم احتمالی است.

موسی خلیل الهی در نشست پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور از طریق انتخابات است، اظهار کرد: اولویت دستگاه قضایی در راستای برگزاری سالم و مطمئن فرآیند انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرایم احتمالی در ابتدا اجرای اقدامات پیشگیرانه همچون تذکر و ارشاد و در نهایت تشکیل پرونده و برخورد قانونی است.

وی اضافه کرد: پیش از برگزاری انتخابات مهم‌ترین موضوع، بحث انتخاب دقیق اعضای هیئت نظارت بوده است، چرا که هیئت نظارت سنگ زیربنای انتخابات است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی ادامه داد: در صورتی که در این مرحله به درستی و با دقت اعضا انتخاب شوند، در مراحل بعدی نیز برنامه‌ها به صورت مطلوب پیش خواهد رفت؛ در غیر این‌صورت در تمام مراحل با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی هیئت نظارت تضمین سلامت انتخابات است، اضافه کرد: افرادی باید به عنوان هیئت نظارت انتخاب شوند که دارای حسن نیت و بی طرفی، سعه صدر باشند و در کنار این شاخصه‌ها باید با دقت کامل افرادی را انتخاب شوند که با قانون انتخابات نیز آشنایی داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر دقت در روند تایید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت بزرگی در کشور دارند و در اداره شهرها منشا اثر هستند و هرگونه تخلفی در این بخش موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم می‌شود؛ بر همین اساس باید دقت کافی در روند تایید صلاحیت داوطبان مد نظر باشد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا