برکت مال و زیاد شدن روزی از برکات رزمایش مواسات است
برکت مال و زیاد شدن روزی از برکات رزمایش مواسات است

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شاهد اقدامات بزرگی در رزمایش مواسات در سطح استان آذربایجان شرقی هستیم، گفت: برکت مال و زیاد شدن روزی از برکات رزمایش مواسات است.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز از فعالیت‌های کانون فطرت بازدید کرد.

آل هاشم در ابتدا از واحدها و کارگروه‌های مختلف در قرارگاه رمضان بازدید و از فعالیت و اقدامات ستاد رزمایش عمومی مبارزه با کرونا اطلاع پیدا کرد.امام جمعه تبریز در ابتدای سخنان خود به فرمان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: پس از فرمان رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان ملت مؤمن دست به کار شدند و پس از آن به هر مسجدی که می‌رفتیم با صحنه‌های زیبایی از همدلی و احسان و بخشش و انفاق مواجه می‌شدیم.

آل هاشم ادامه داد: افرادی که امکانات مالی شأن زیاد نیست سعی می‌کنند هرچقدر هم که شده، حتی یک بسته کمک کنند و این همه صفا و صمیمیت که عین زمان جنگ و یا حتی پررونق‌تر از آن زمان به خاطر این مردم فداکار است. این همه کمک که از عهده دولت بر نمی‌آمد، مردم انجام دادند و از خداوند بزرگ به خاطر این لطف تشکر می‌کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از نگاه آیات و روایات یکی از برکات مواسات ایجاد پیوندهای صمیمانه و پیوند برادری بین مؤمنین است. یکی دیگر از برکات این رزمایش مواسات یا رزمایش مومنانه برکت یافتن مال و زیاد شدن روزی است. یکی دیگر از برکات رزمایش ریشه کن شدن فقر در جامعه ما بود.

وی گفت: متأسفانه نان در ماه مبارک رمضان که مصرفش هم بیشتر از دیگر ایام سال است گران شد اما اگر این مواسات نبود افزایش قیمت نان به مشکل بزرگی تبدیل می‌شد.

آل هاشم افزود: البته بهزیستی و کمیته امداد و خیریه‌های دیگر کمک به مستضعفین جامعه کمک می‌کردند اما هیچ وقت شبیه به این حالت نمی‌شد. ما افراد روزمزد شریفی مثل راننده‌ها و کارگران را هم داریم که به خاطر کرونا روزی شأن قطع شد اما این اقدامات خیلی به آنها کمک کرد.