برفروبی ۹۰۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های آذربایجان شرقی
برفروبی ۹۰۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های آذربایجان شرقی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از برفروبی ۹۰۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان خبر داد. غلامرضا رسول زاده با اعلام این خبر، افزود: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر در کلیه محورهای استان بیش از ۱۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است. وی […]

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از برفروبی ۹۰۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان خبر داد.

غلامرضا رسول زاده با اعلام این خبر، افزود: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر در کلیه محورهای استان بیش از ۱۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: درحال حاضر کلیه راه‌های شریانی و اصلی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد و تنها تعدادی راه روستایی مسدود در مناطق صعب العبور شهرستان‌های بستان آباد، ورزقان، سراب، کلیبر و هشترود باقیمانده که تلاش می‌شود تا در سریعترین زمان این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: در این ایام، نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۴۷ دستگاه خودرو که به دلایل مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، کرده است.

رسول زاده تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶ دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده‌اند.

وی گفت: تعداد ۱۱۶۹ نفر عوامل راهداری زمستانی تعداد نفرات درگیر در برف روبی بوده‌اند.

وی راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴۰۰۰ کیلومتر برشمرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با همکاری ستاد مدیریت بحران استان، پلیس راه، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به ترددکنندگان در جاده‌ها اقدام کرده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، معاون راهداری به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ درخصوص وضعیت راه‌ها وشرایط آب و هوایی اشاره کرد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا