بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بخش خصوصی استان با کشورهای آسیای میانه
بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بخش خصوصی استان با کشورهای آسیای میانه

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش محوری استان در توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه حضور پررنگ‌تر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان در بازارهای منطقه را فراهم کنیم.  محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، از تدوین بسته همکاری‌های مشترک استان با کشورهای همسایه خبر داد […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش محوری استان در توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه حضور پررنگ‌تر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان در بازارهای منطقه را فراهم کنیم.

 محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، از تدوین بسته همکاری‌های مشترک استان با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در این بسته اقتصادی، ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های استان گردآوری شده است.
 
وی با تأکید بر این‌که حضور در کشورهای همسایه باید سازمان‌یافته باشد، افزود: در روند توسعه روابط خارجی باید بر روی مزیت‌ها تمرکز کنیم.
 
پورمحمدی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و کشورهای آسیای میانه، اظهار کرد: فعالان اقتصادی ما در بازار آسیای میانه حضور جدی ندارند؛ درحالی‌که زمینه‌های مشترک فراوانی برای همکاری با این کشورها داریم.
 
وی با بیان اینکه عرصه روابط بین‌الملل، عرصه رقابت است، افزود: استفاده از زمینه‌های مشترک همکاری، نیازمند ثبات سیاسی و بهبود روابط بین‌الملل است و امیدواریم این فرصت بیش از پیش فراهم شود.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان هم در این دیدار خواستار حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در قزاقستان شد و گفت: آسیای میانه یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک است.
 
مجید صمدزاده صابر با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین آذربایجان شرقی و قزاقستان، گفت: حوزه‌های تجارت، معدن و حمل‌ونقل می‌توانند زمینه‌های مناسبی برای همکاری باشند که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.
 
وی تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا ضمن معرفی توانمندی‌های آذربایجان شرقی، زمینه آشنایی و مراودات بخش خصوصی استان با فعالان اقتصادی قزاقستان را فراهم کنیم.
 
صمدزاده همچنین با اشاره به دیدگاه مثبت دولت قزاقستان نسبت به توسعه روابط با ایران، اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، ترانزیت کالا میان ایران و برخی از کشورهای منطقه قطع شد؛ اما قزاقستان تنها کشوری بود که صادرات، واردات و ترانزیت و مبادله کالا با ایران را بدون وقفه ادامه داد.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تأکید کرد: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی باید از این نگاه مثبت استفاده کنند و حضور خود را در بازار آسیای میانه گسترش دهند.
 

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا