بازدید سرزده معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند از روند توزیع کالاهای اساسی
بازدید سرزده معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند از روند توزیع کالاهای اساسی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: شهروندان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند، نظارت کافی و لازم توسط دستگاه‌های نظارتی در امر تهیه و توزیع اقلام در سطح شهرستان بطور دقیق و مستمر انجام می‌گیرد.

به گزارش نهال امید ، دکتر داود عباسی به منظور برقراری آرامش در بازار و دسترسی آسان مردم به کالاهای مورد نیاز، جلوگیری از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم عرضه و توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی، از چند فروشگاه توزیع کننده مواد پروتئینی وخوراکی در سطح مرند در بازدیدی میدانی از روند توزیع مرغ و کالاهای اساسی با قیمت مصوب  و همچنین رعایت در این واحدهای صنفی دیدن کرد.

وی در این بازدید ضمن گفتگو با شهروندان و فروشندگان درخصوص نحوه و میزان توزیع مرغ وسایر کالاهای اساسی اظهار کرد: موضوع تهیه و نظارت بر توزیع مرغ و گوشت، برنج، نان و… در سطح شهر و روستا بطور جدی در دستور کار مجموعه مدیریت شهرستان قرار دارد.

دکتر عباسی در ادامه صف‌های طولانی مقابل لواش‌پزی‌ها ناشی از جو روانی جامعه پس از حذف ارز ترجیحی دانست و گفت: این صف‌ها به زودی کوتاه و شرایط عادی عرضه نان حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار به عنوان رکن اساسی اقتصاد یک‌ منطقه، نقش موثری در ارتباط با تامین نیازهای مردم داشته عنوان کرد: اصناف و بازاریان باید با رعایت انصاف و صداقت در معاملات خود به مردم خدمت رسانی کنند.

فرماندار شهرستان ویژه مرند نوسانات قیمت در بازار را وجود دلالان و افراد سودجو و عدم عرضه کالا توسط برخی کارخانجات داخل دانست خاطرنشان کرد: روغن به  اندازه کافی در شهرستان مرند در حال توزیع است.

وی خطاب به اصناف شهرستان گفت: فروش اجباری برخی اقلام  به مردم ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در این رابطه از دستگاهای اجرایی ذیربط خواست ضمن تبادل نظر و هم اندیشی با اتحادیه های صنفی، و به کارگیری راهکارهای کارآمد، از اهرمهای قانونی نیز برای برخورد قاطع با دلالان، گرانفروشان و افراد مخل در سطح بازار استفاده کنند.

لازم به ذکر است این ‌مقام مسئول از بازاریان و کسبه ای که در تامین مایحتاج عمومی تلاش نموده و در فروش انصاف را رعایت کرده و در خریدهای قبلی به حداقل سود اکتفا نموده و با مردم همراهی کرده بودند تقدیر و تشکر نمود و از بازرسین مربوط خواست به صورت مستمر بر کلیه کالاها و اجناس نظارت جدی داشته باشند.

  • منبع خبر : نهال امید