اورژانس‌های جاده‌ای در حال آماده باش هستند/ ۲۸ مصدوم و ۲ فوتی
اورژانس‌های جاده‌ای در حال آماده باش هستند/ ۲۸ مصدوم و ۲ فوتی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : اورژانس‌های جاده‌ای در کنار جاده‌ها برای امداد رسانی هر چه سریع‌تر در صورت وقوع حادثه در آماده باش کامل هستند.

به گزارش نهال امید، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره بر حوادث دو روز اخیر گفت: وقوع تصادف زنجیره‌ای در اتوبان پیامبر اعظم (ص) در محدوده خاوران، منجر به مصدومیت ۱۶ تن شده است.

فرزاد رحمانی ادامه داد: ۷ مصدوم و یک فوتی در محور سرچم اردبیل، ۵ مصدوم در شهرک باغمیشه تبریز و یک فوتی در محور مرند- جلفا رخ داده است که در مجموع منجر به مصدومیت ۲۸ تن و ۲ فوتی شده است.

وی افزود: حوادث رانندگی در نزدیکی شهرها اتفاق می‌افتد و به احتمال زیاد به دلیل مشکلات در زمان بندی سفر است که به هنگام برگشت با سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد.

رحمانی با اشاره بر بارش بارش باران و خیس بودن جاده‌ها بیان کرد: رانندگان باید از توانمندی خودروها و پایدار بودن در پیچ جاده‌ها اطمینان حاصل کنند چرا که بیش از دو سوم حوادث رانندگی بر اثر خطای انسانی رخ می‌دهد.

وی توضیح داد: هم اکنون اورژانس‌های جاده‌ای در کنار جاده‌ها برای امداد رسانی سریع‌تر در صورت وقوع حادثه با توجه به موج بازگشت مسافران در آماده باش کامل هستند.