اهر، دومین شهر ایران در ایجاد طرح باغ خاطره و زندگی
اهر، دومین شهر ایران در ایجاد طرح باغ خاطره و زندگی

شهردار اهر از ایجاد اولین طرح باغ خاطره و زندگی استان در این شهرستان خبر داد و افزود: بعد از شهر مقدس مشهد، اهر به عنوان دومین شهر در ایجاد طرح باغ خاطره و زندگی شناخته می‌شود. محمد سرقینی  در خصوص این طرح، گفت: در باغ خاطره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام شهرستان، […]

شهردار اهر از ایجاد اولین طرح باغ خاطره و زندگی استان در این شهرستان خبر داد و افزود: بعد از شهر مقدس مشهد، اهر به عنوان دومین شهر در ایجاد طرح باغ خاطره و زندگی شناخته می‌شود.

محمد سرقینی  در خصوص این طرح، گفت: در باغ خاطره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام شهرستان، مفاخر و در گذشتگان و هم‌چنین افرادی که با اهدای عضو و خیرانی که کارهای ماندگاری برای شهر انجام داده‌اند و اکنون در کنار ما نیستند، نهالی با پلاک مشخصات این عزیزان کاشته می‌شود.

وی در خصوص طرح باغ زندگی نیز گفت: هم‌چنان که از نامش مشخص است برای افرادی که در قید حیات هستند، افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند، تازه متولدان و … که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به شهرداری اهر و تهیه نهال رایگان و پلاک با نام خود فرد برای کاشت در این باغ اقدام کنند.

وی افزود: اولین مرحله از کاشت نهال در باغ خاطره و زندگی در نیمه شعبان سالگرد میلاد منجی دو عالم ۱۲ اصله نهال به نام حضرت مهدی(عج) که در قید حیات هستند، در باغ زندگی و یک نهال نیز به یاد سردار شهید دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان این شهرستان غرس شد.

سرقینی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تصویب بودجه ۷۲۰ میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ شهرداری اهر گفت: این مقدار بودجه‌ای که برای سال جدید به صورت لایحه ارائه شده بود، برای اولین بار بعد از ۱۵ سال، پیش از شروع سال جدید، نهایی شده و در هیئت تطبیق مصوب شد.

وی گفت: در این راستا امسال کارهای بزرگ عمرانی، خدماتی و زیربنایی زیادی در شهر اهر انجام خواهد شد که از جمله آن می‌توان به تکمیل و اجرای خیابان کمربندی غربی به نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، کمربندی جنوبی از ترمینال تا بهرام آباد، خیابان چای کنار شرقی از عادل آباد تا شهرک شیخ شهاب الدین اهری، افتتاح دو قطعه باغ خاطره و زندگی، افتتاح پارک محلی فاز دو شهرک و پارک میدان شورا در ورودی حل اختلاف، آسفالت محلات و رویه‌های آسفالتی سطح شهر و ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ دیگر اشاره کرد.

وی در خصوص طرح‌های خدماتی در شهر اهر نیز افزود: امسال در حوزه خدمات شهری علاوه بر ایجاد المان‌های مفاخر اهر در نقاط مختلف شهر، مجسمه ستارخان تا خرداد ماه امسال در یکی از میادین این شهرستان نصب می‌شود.

شهردار اهر در خصوص تعیین تکلیف میدان دواب شهرستان اهر نیز گفت: حل این مشکل یکی از دغدغه‌های فرماندار و مسئولان این شهرستان است که با تشکیل جلسات مختلف با اهالی میدان دواب و شرکت تعاونی توانستیم به توافقی برسیم که در صورت تصویب نهایی در جلسه بعدی، محل میدان فعلی با همکاری شرکت تعاونی و مدیریت شهرداری کمی جابجا شود.

وی از افتتاح فاز دوم ساختمان این شهرداری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: پروژه ساخت فاز جدید ساختمان شهرداری مراحل پایانی را طی می‌کند و تا سه ماه آینده آماده بهره برداری است.

وی در خاتمه در خصوص اختصاص قیر رایگان شهرداری نیز گفت: با توجه به این‌که جمعیت شهر اهر بالای ۱۰۰ هزار نفر است، متاسفانه هیچ کمکی از سوی دولت و سازمان شهرداری‌ها برای تهیه قیر رایگان شهرداری اهر نمی‌شود و در نتیجه قیر مورد نیاز از منابع داخلی شهرداری و از کمک ۵۰ میلیارد ریالی شرکت مس سونگون طبق تفاهم نامه امضا، تهیه شده است.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا