انجام ۶۹۶۹ عملیات اورژانس آذربایجان شرقی در طرح امداد نوروزی۱۴۰۱/ثبت ۲۰۹ فوتی در این مدت
انجام ۶۹۶۹ عملیات اورژانس آذربایجان شرقی در طرح امداد نوروزی۱۴۰۱/ثبت ۲۰۹ فوتی در این مدت

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی از انجام ۶۹۶۹ ماموریت توسط عوامل اورژانس استان در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ (۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه) خبر داد و گفت: این تعداد برای مدت ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برابر ۵۹۹۴ ماموریت بوده است.

دکتر فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با نهال امید ، در تشریح جزئیات این ماموریت‌ها، اظهار کرد: عوامل اورژانس استان در طرح امداد نوروزی امسال در مجموع به ۵۶۱۴ ماموریت غیر تصادفی و ۱۳۵۵ ماموریت تصادفی اعزام شده و ۲۷۶۶ بیمار و ۱۱۵۰ مصدوم حادثه را به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی با اشاره به درمان ۱۵۱۳ بیمار و ۱۷۲ مصدوم حادثه در محل توسط عوامل اورژانس، افزود: از مجموع کل عملیات‌های اورژانس در طرح امداد نوروزی امسال، فوت ۱۹۳ بیمار و ۱۶ مصدوم حادثه تایید شده است.

وی با اشاره به افزایش موارد مسمومیت‌ با گاز مونوکسید کربن در استان، ادامه داد: نوروز سال گذشته تعداد ۱۲۶ مورد مسمومیت در استان به ثبت رسیده بود اما امسال این آمار به ۱۷۶ مورد رسید.

رحمانی گفت: عملیات‌های اورژانس در طرح امداد نوروزی امسال با افزایش نسبت به سال گذشته رو به رو بوده و به طور میانگین روزانه ۳۷۰ ماموریت (۳۰۲ ماموریت غیرتصادفی و ۶۸ ماموریت تصادفی)، ۲۱۳ مورد اعزام به مرکز درمانی (۱۴۷ بیمار و ۶۶ مصدوم)، ۷۳ مورد درمان در محل، ۱۰ مورد فوتی بیمار و هفت مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان به ثبت رسیده است.