انبارهای کالاهای اساسی آذربایجان‌شرقی روزانه رصد می‌شوند
انبارهای کالاهای اساسی آذربایجان‌شرقی روزانه رصد می‌شوند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش این مجموعه برای تامین نیازهای مردم گفت: همه انبارهای کالاهای اساسی این استان به صورت روزانه رصد می‌شوند.

به گزارش نهال امید، حبیب امین زاده روز دوشنبه در بازدید از تعدادی از انبارهای کالاهای اساسی تبریز، افزود: آذربایجان شرقی مشکلی در عرضه هیچ گروه کالایی ندارد و اجناس مورد نیاز شهروندان به اندازه کافی ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع نیازهای اساسی و تامین مایحتاج شهروندان در این روزها با حساسیت بیشتری توسط سازمان صنعت و معدن استان در حال پیگیری است، اظهار داشت: موجودی محل های ذخیره سازی در مراکز عمده فروشی با هدف خدمات رسیانی بینه به آحاد مردم به صورت روزانه در حال رصد است.

امین زاده از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد ضمن رعایت موازین و توصیه های بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خریدهای خود را مدیریت کرده و کمتر در مراکز خرید و محیط های عمومی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: همزمان با رصد و کنترل موجودی انبارهای استان، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی خرده فروشی نیز در حال انجام است.

امین زاده یادآوری کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و به ویژه کم فروشی و عدم عرضه از سوی برخی واحدهای صنفی، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن پیگیری و نتیجه آن به اطلاع شهروندان رسانده شود.

به گفته وی حدود ۴۰۰ واحد صنفی عمده فروشی کالاهای اساسی در خیابان دارایی تبریز فعالیت دارند که اقلام مورد نیاز شهروندان را تامین و توزیع می کنند.

از بین ۱۱۷ نفر بستری شده مشکوک به کرونا در مراکز بیمارستانی در شبانه روز گذشته، نتیجه آزمایش ۳۵ نفر مثبت اعلام شد تا تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۰۹ نفر برسد.

ایرنا