امنیت و آرامش مردم، خط قرمز پلیس است
امنیت و آرامش مردم، خط قرمز پلیس است

فرمانده انتظامی شهرستان اهر، امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس برشمرد. سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا، گفت: از عمده وظایف پلیس در جامعه حفظ امنیت و ایجاد آرامش و آسایش در جامعه است که خوشبختانه در این شهرستان با کمک مردم تاکنون توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا […]

فرمانده انتظامی شهرستان اهر، امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس برشمرد.

سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا، گفت: از عمده وظایف پلیس در جامعه حفظ امنیت و ایجاد آرامش و آسایش در جامعه است که خوشبختانه در این شهرستان با کمک مردم تاکنون توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم چرا که تامین امنیت بدون یاری و مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد جدی و مقتدرانه خواهد کرد، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه جرایم خشن و مسائل غیر امنیتی که منجر به خدشه دار شدن امنیت شهرستان اهر باشد، مشاهده نشده و این شهرستان از شهرهای امن آذربایجان شرقی است.

وی، بیشترین جرایم پلیسی در شهرستان اهر را  عمدتا  سرقت‌های خُرد ذکر کرد و افزود: در این راستا نیز با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای پلیس بیشتر سارقان از جمله سارقان اشیای قیمتی، خودرو، منازل، خانه باغ‌ها، خانه‌باغ و … در شهر و روستاها بلافاصله شناسایی و بعد از دستگیری به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

آقاپور با اشاره به این‌که بیشترین سرقت‌ها در شهرستان اهر توسط سارقان سایر استان‌های همجوار در این شهرستان انجام می‌شود از همشهریان خواست از هرگونه سهل انگاری در خصوص نگهداری اشیای قیمتی و خودروها در مکان‌های غیر امن خودداری کرده و اماکن مسکونی و تجاری خود به دوربین‌های مدار بسته مجهز کنند تا از هرگونه سرقت به اموال آن‌ها از سوی سارقان جلوگیری شود.

وی در خصوص یک مورد درگیری طایفه‌ای در شهرستان اهر نیز که در گذشته رخ داده بود، گفت: خوشبختانه با حضور به موقع پلیس و دستگاه قضایی این شهرستان قائله ختم به خیر شد و یکی از شرورهای این نزاع دسته جمعی نیز دستگیر و به زندان فرستاده شد. 

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که حدود ۸۰ درصد جرایم سرقت، قتل، زورگیری و … توسط معتادان انجام می‌شود از خانواده‌ها خواست بیشتر مراقب فرزندان و جوانان خود باشند تا خدای نکرده به مواد مخدر، قرص‌های روانگردان و مشروبات الکلی آلوده نشوند.

فرمانده انتظامی اهر در ادامه ضمن تاکید بر برخورد جدی با هرگونه مخلان امنیت مردم از جمله در بحث مبارزه با اراذل و اوباش، گفت: به هیچ عنوان به این گونه افراد اجازه نخواهیم داد در جامعه ارز اندام کرده و امنیت مردم و جامعه را به مخاطره بیندازد.

وی از اصحاب رسانه و اهل قلم نیز خواست قبل از انتشار اخبار یا رویدادی که باعث تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده دشمنان از این اخبار شده و ابرو و حیثیت شهرستان اهر را زیر سوال ببرد حتما با نیروی انتظامی و مقامات قضائی هماهنگ شوند. 

وی گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در حفظ امنیت و آسایش جامعه تلاش می‌کند و برای حفظ این امنیت نیز از همشهریان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، افراد سابقه‌دار و مخلان نظم عمومی بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام