امام جمعه تبریز: اسرائیل عامل اختلاف ارمنستان و جمهوری آذربایجان است
امام جمعه تبریز: اسرائیل عامل اختلاف ارمنستان و جمهوری آذربایجان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مانند آمریکا قابل اعتماد نیست، تاکید کرد: عامل اختلاف و جنگ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اسرائیل است.

به گزارش نهال امید،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در گفت و گوی خبری اظهار داشت: از دولت های جمهوری آذربایجان و ارمنستان می خواهیم باهم مذاکره کنند و مشکلات را رفع کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: مشکلاتی که با مذاکره قابل رفع است با جنگ حل شدنی نیست، جنگ به صلاح منطقه و هیچ کشوری نمی باشد.  

درگیری بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از که اوایل این هفته آغاز شده بود، بار دیگر اواخر هفته از سر گرفته شد به طوری که تاکنون دستکم ۱۶ نفر از نیروهای هر دو طرف جان باخته اند اما دو طرف دیگری را متهم به آغاز درگیری می کنند.

سوشان استپانیان (Sushan Stepanyan) سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز پنجشنبه گفت: نیروهای جمهوری آذربایجان با پرتاب خمپاره و هویتزر(ادوات توپخانه ای) به روستای ارمنستان حمله کرده اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه ای از ادامه درگیری ها در منطقه شمالی این کشور به دنبال  «حمله ارمنستان به روستاهای این کشور خبر داد.

مذاکرات صلح دو کشور تحت نظارت بین المللی تاکنون نتوانسته به راه حلی درباره اختلافات اراضی دو کشور کمک کند.

درگیری های گسترده ماه آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب کشتار دهها تن از هر دو طرف مناقشه شده بود .

در پی بروز درگیری‌های اخیر میان نیروهای آذری و ارمنی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیران امور خارجه دو طرف، ضمن توصیه به خویشتنداری طرفین و آغاز گفت وگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.

  • منبع خبر : ایرنا