الزامات دقیق زیستی در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی اجرا شود
الزامات دقیق زیستی در صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی اجرا شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر حساسیت موضوع صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی، خواستار اجرای دقیق الزامات زیستی در این حوزه حساس که با جان انسان‌ها در ارتباط است، شد.

محمدباقر آقایی در دیدار با دبیر انجمن صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی استان، از این انجمن خواست تا همراهی و همکاری های لازم با قرارگاه زیستی را داشته باشد تا آسیب‌ها و تهدیدات زیستی کارخانجات و واحدهای تولیدی شناسایی شود.

وی تأکید کرد: راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان باید به طرح و سناریو تبدیل شده و جهت ایجاد آمادگی و ارتقای سطح پایداری، امنیت و مصونیت به صورت رزمایش اجرایی شود.

آقایی همچنین آمادگی کامل اداره کل پدافند غیر عامل استانداری را برای برگزاری دوره های آموزش تخصصی در حوزه زیستی و بیوتروریسم برای مسئولان فنی و پرسنل کارخانجات اعلام کرد.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جعفری، دبیر انجمن صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی استان نیز رعایت الزامات پدافند غیر عامل در تمامی تولیدات و محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی را مهم قلمداد کرد و آمادگی انجمن را برای همکاری با اداره کل پدافند غیر عامل جهت مصون سازی محصولات از هر گونه آلودگی اعلام کرد.

  • منبع خبر : ایسنا