اقامه نماز جماعت باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد
اقامه نماز جماعت باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نماز جماعت به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام ناب محمدی باید در ادارات و سازمان‌ها مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان و در اول وقت اقامه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نشست ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برگزاری نماز اول وقت در ادارات باعث ارتقاء معنویت کارکنان می‌شود، اظهار کرد: برگزاری نماز جماعت در ادارات عامل تقویت وجدان کاری، وحدت و همدلی و صمیمیت و همچنین ارتقاء معنویت بین کارکنان ادارات می‌شود که باید از این فرصت در راستای خدمت بیشتر به مردم استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کوتاه شدن زمان برگزاری نماز در ادارات، باعث جلوگیری از نارضایتی مردم می‌شود، گفت: با طولانی شدن زمان اقامه نماز یقیناً کار مردم می‌ماند و این امر باعث نارضایتی از این فریضه مهم می‌شود.

وی، از برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در وقت اذان انتقاد کرد و یادآور شد: از فدراسیون فوتبال و متولیان برگزاری این مسابقات می‌خواهیم تا در زمان برگزاری مسابقات تجدید نظر کنند تا مومنین از فیوضات نماز بی‌بهره نشوند و دوستداران فوتبال نیز بتوانند از برگزاری مسابقات استفاده کنند.

به گزارش نهال امید ، در این جلسه حجت الاسلام مجید آقاجانی، مسئول ستاد اقامه نماز استان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری نماز جماعت در ادارات سازمان‌ها ارائه کرد و از پور صابری فعال فضای مجازی در حوزه نماز که اخیراً رتبه برتر در یکی از مسابقات را کسب کرده بود با اهدا انگشتر نفیس رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی شد.