افزایش ۴۴ درصدی تخلفات کشف شده در بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی
افزایش ۴۴ درصدی تخلفات کشف شده در بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رشد 17 درصدی بازرسی‌ها و 44 درصدی تخلفات کشف شده طی دو ماهه اول سال‌ جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش نهال امید، مقصود رضازاده با اشاره به بخشی از اقدامات نظارتی سازمان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص بازار و تقارن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان با دو ماهه اول سال جاری، اقدامات نظارتی با قوت تشدید شد.

وی با تأکید بر پیش‌بینی‌های لازم به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استانی درگشت‌های مشترک بازرسی، اظهار کرد: تعداد گشت‌های مشترک از افزایش ۱۱۷ درصدی برخوردار بوده و به ۵۲۷۰ مورد بازرسی منجر شده است.

وی با اشاره به ۲۵۶۱۸ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان اعم از واحدهای تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه، خدماتی، عمده و خرده فروشی، گفت: از این تعداد بازرسی برای ۱۶۸۸ واحد متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رضازاده از دریافت ۱۷۱۸ مورد شکایت در دو ماهه اول سال و افزایش ۴۴ درصدی شکایات مردمی خبر داد و افزود: بیشترین میزان بازرسی در حوزه آرد و نان بوده و در نتیجه نظارت‌های انجام شده برای ۱۶۶ واحد نانوایی پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: ۶۸ درصد شکایات از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ و مابقی از طریق سایر درگاه‌های ارتباطی از جمله اپلیکیشن آپ، سایت ۱۲۴، سامانه ۱۳۵ و شکایات حضوری دریافت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وی با تاکید بر آمادگی سازمان در دریافت و رسیدگی به کلیه شکایات و گزارش‌های مردمی، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.124.ir و یا از طریق اپلیکیشن آپ درقسمت قیمت کالا و خدمات نسبت به ثبت و اعلام غیر حضوری شکایات خود اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایسنا