افزایش ۳۲ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی
افزایش ۳۲ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از افزایش ۳۲ درصدی صادرات استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۴۰ درصد نیز برسد.

صابر پرنیان در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: صنعت در آذربایجان‌شرقی، خودساخته و متکی به بخش خصوصی و دارای پیشینه است.

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت گفت: بحث تامین مالی و سرمایه در گردش از اهم مشکلات صنعتگران در طی سالهای اخیر بوده و تامین منابع، مسئله بازاریابی و فروش، حفظ بازار و تجارت خارجی نیز دغدغه جدی سرمایه گذاران در بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه از استان به بیش از ۱۱۸ کشور جهان صادرات انجام می‌شود، گفت: در تولید برخی محصولات افزایش چشمگیر داشتیم و تداوم تولید در گرو شناسایی بازار هدف خارجی است.

پرنیان یادآور شد: سمت و سوی استان به سمت حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است که باید با رویکرد مانع زدایی و شناسایی بازارهای هدف، فعالیت‌های اقتصادی رو به جلویی شکل بگیرد.

وی همچنین متذکر شد: حاکمیت باید از نقش تصدی‌گری فاصله گرفته و تسهیل‌گری کند که دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محور، سعی در تخصیص مناسب اعتبار برای پیشبرد اهداف اقتصادی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: شورای عالی سرمایه گذاری در استان شکل گرفته و به صورت مصمم جلسات کاری با هدف مانع زدایی از مشکلات پیش پای صنعتگران و تولید کننده‌ها تشکیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه‌ی معدن در رتبه چهار واحدهای صنعتی قرار داریم، ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده این وضعیت را یک رتبه ارتقاء دهیم.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، پرنیان با اشاره به فعالیت درگاه ملی مجوز در چند ماه آینده گفت: در سالیان گذشته یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور، روند پیچیده و طاقت‌فرسای اخذ مجوزهای این حوزه بود که با فعالیت این درگاه گام مهمی در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار برداشته می‌شود.