افزایش ۱۲ درصدی تعداد مسافر در فرودگاه تبریز
افزایش ۱۲ درصدی تعداد مسافر در فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد مسافر جابجا شده در شهریور امسال نسبت به ماه قبل از آن (مرداد) ۱۲ درصد رشد یافته است.

رامین آذری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۱۱۳ هزار و ۶۴۱ مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده اند که این تعداد در مرداد ماه ۱۰۱ هزار و ۹۲۱ بوده و در این مدت میزان بار جابجا شده نیز ۲۴ درصد رشد یافته است.

وی اظهار داشت: تعداد پروازهای داخلی فرودگاه تبریز در شهریور سال جاری ۹۳۸ پرواز بوده که نسبت به ۸۹۴ پرواز ماه قبل از رشدی پنج درصدی برخوردار شده است.

آذری همچنین با تاکید بر خدمت رسانی مطلوب به مسافران فرودگاه تبریز گفت: سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تبریز با ارائه خدمات بهتر و اهمیت بر نظافت و پاکیزگی خودروهای رانندگان تاکسیرانی فرودگاه تبریز باید خدمت رسانی به مردم و مسافران را ارتقا دهد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.