افزایش سطح اجرای جهش تولید دیمزارها در مراغه
افزایش سطح اجرای جهش تولید دیمزارها در مراغه

   معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه به ۲ برابر افزایش یافته است و این طرح امسال در ۲۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر اسماعیل کریمی اصل در […]

   معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه به ۲ برابر افزایش یافته است و این طرح امسال در ۲۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این طرح با هدف افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید محصولات زراعی در اراضی دیم  شهرستان از سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها بیش از ۳ هزار و۵۰۰ تن ارقام جدید بذر موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در اختیار کشاورزان دیم کار مراغه قرار گرفته است، در این طرح ۱۸ هزار هکتار زیرکشت گندم رفته و در ۳ هزار ۶۵۰ هکتار نیز جو، نخود، گلرنگ و نباتات علوفه‌ای کاشته شده است.

وی با بیان اینکه با هدف حمایت از طرح یک هزار و ۴۰۰ تن کود ازته در بین کشاورزان مجری طرح توزیع شده است افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی بر تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت این طرح نظارت کامل دارند.

گفتنی است سالانه در شهرستان مراغه بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی دیم می‌رود و امسال بیش از ۴۰ درصد آن در قالب طرح جهش تولید اجرا شده است.

            روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان