اشتغال دغدغه اصلی فرزندان شاهد و ایثارگر است
اشتغال دغدغه اصلی فرزندان شاهد و ایثارگر است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: اشتغال دغدغه اصلی و چالش مهم فرزندان شاهد و ایثارگری این استان است. عباس پورحسن روز چهارشنبه در نشست تخصصی شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، افزود: بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی در تلاش است تا با ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان شاهد و ایثارگر با […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: اشتغال دغدغه اصلی و چالش مهم فرزندان شاهد و ایثارگری این استان است.

عباس پورحسن روز چهارشنبه در نشست تخصصی شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، افزود: بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی در تلاش است تا با ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان شاهد و ایثارگر با هدف تحقق رضایتمندی جامعه ایثارگری، گام بردارد و در این راستا برنامه های مختلفی را پیگیری می کند.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری جهت ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان شاهد و ایثارگر بین بنیاد شهید و استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: همکاری و تعامل تمامی ادارات جهت اجرای مفاد این تفاهم‌نامه لازم و ضروری است تا اهداف عالی مدنظر تحقق یابد.

پورحسن اضافه کرد: در صورتی که مشکل اشتغال پایدار و مناسب فرزندان شاهد و ایثارگر و همچنین مسایل مربوط به تامین مسکن این قشر حل و فصل شود،  منجر به تحقق اهداف عالی که همان دستیابی به رضایتمندی جامعه ایثارگری است، خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجدانه پیگیر مفاد تفاهم‌نامه یاد شده هستیم، بر ادامه تلاش‌ها در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه‌ها به‌ صورت مستمر و گزارش توسط معاونت تعاون و امور اجتماعی آذربایجان شرقی تأکید کرد.

پورحسن تقدیم حدود ۱۰ هزار شهید، ۲۴ هزار جانباز و یکهزار و ۹۰۴ نفر آزاده از آذربایجان شرقی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کارنامه ای درخشان و قابل اتکا از وفاداری مردم آذربایجان شرقی به آرمان های نظام و انقلاب یاد کرد که باید بر همین اساس امکانات لازم نیز در اختیار خانواده های این جامعه گذاشته شود.

پورحسن  تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و یادآور شد: این وظیفه در دوران مدیریتی اخیر با سرعت خوبی در حال انجام است و از جمله مهم‌ترین کارهای انجام شده در این مدت می‌توان به پرداخت معوقات ایثارگران، پرداخت معوقات ماده ۳۸، حل مشکل بیمه تکمیلی درمان ایثارگران و پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی اولین هدف این مجموعه را ایجاد رضایت‌مندی در جامعه هدف بیان کرد و گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت جزو وظایف اصلی ماست اما اولویت اول سلامتی روحی و روانی و جسمی جانبازان و خانواده شهداست.

  • منبع خبر : ایرنا