استاندار آذربایجان‌شرقی: شورای شهر به مقوله اقتصاد تبریز توجه کند
استاندار آذربایجان‌شرقی: شورای شهر به مقوله اقتصاد تبریز توجه کند

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رسالت ویژه و مهم شوراهای اسلامی به ویژه در کلانشهرها، گفت: شورای اسلامی شهر تبریز به مقوله اقتصاد این شهر توجه کند. محمدرضا پورمحمدی روز سه‌شنبه در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: تامین منابع مالی پایدار موضوعی است که تمامی شهرها با آن درگیر هستند […]

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رسالت ویژه و مهم شوراهای اسلامی به ویژه در کلانشهرها، گفت: شورای اسلامی شهر تبریز به مقوله اقتصاد این شهر توجه کند.

محمدرضا پورمحمدی روز سه‌شنبه در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز، افزود: تامین منابع مالی پایدار موضوعی است که تمامی شهرها با آن درگیر هستند و اعضای شورای شهر تبریز باید این موضوع توجه جدی کنند.

وی تامین منابع مالی پایدار، نگاه فرهنگی به شهر و جلب اعتماد عمومی را جزو اولویت های اصلی شورای شهر در دوره جدید برشمرد و اظهار کرد: اعضای شورای این شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته و توسعه فرهنگی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

پورمحمدی ادامه داد: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه‌ریزی شود کارهای دیگر نیز به دنبال آن توسعه پیدا می‌ کند و بر این اساس توسعه فرهنگی و اجتماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

وی اضافه کرد: برای توسعه شهر تبریز نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم و اگر درهای توسعه شهری باز شود سرمایه‌گذاران بسیاری آماده سرمایه‌گذاری در  این کلانشهر هستند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تهدیدها و آسیب‌هایی مانند بافت فرسوده وجود دارد که باید به آنها توجه جدی شود، گفت: در تبریز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌ نشین داریم که دارای خانه‌های کم‌دوام و اسکان غیررسمی هستند و این مشکلات باید در اولویت رسیدگی و اقدام قرار گیرند.

وی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، اظهار کرد: جلب اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است از موضوعات بسیار مهم است که باید شورای اسلامی شهر به آن توجه کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان در شورا، اضافه کرد: دانشگاه تبریز دارای ۷۰۰ نفر هیأت علمی است که آماده همکاری با شورای اسلامی شهر تبریز جهت توسعه شهر هستند.

پورمحمدی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی منتخبان مردم هستند که باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و آبادانی شهر تلاش کنند.

فعالیت ششمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا از چهاردهم مردادماه جاری به طور رسمی آغاز می شود و شورای اسلامی شهر تبریز ۱۳ عضو دارد.