ارسباران سرزمین بکر و ناشناخته است
ارسباران سرزمین بکر و ناشناخته است

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ارسباران خصوصاً شهرستان‌های کلیبر، هوراند و خداآفرین دارای ظرفیت‌های بکر، دست نخورده و ناشناخته‌ای است که برای کشف این استعدادها و ظرفیت‌ها در تلاش هستند.

به گزارش نهال امید ، حسین حاتمی در آیین افتتاح تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو در شهرستان کلیبر، افزود: باید از تمام ظرفیت‌های منطقه به نفع توسعه و پیشرفت استفاده کنیم و وجود شرکت تولیدی هوراند پلاستیک کلیبر یک پتانسیل مهم در تولید و اشتغالزایی در منطقه است که باید از سرمایه گذاران در این بخش تجلیل شود.

وی با اشاره به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان در قبال مردم ایران گفت: دشمنان نظام و انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تحریم‌های و توطئه‌های فراوان سعی در سست کردن اعتقادات عقاید دینی و انقلابی مردم ایران داشتند اما ملت ایران همچنان ثابت قدم و استوار در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایستاده و مقابله می‌کنند.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران ریشه تاریخی داشته و با گذشت سالها از فراز و نشیب‌های انقلاب از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های ظالمانه (دارو، مالی و غیره) همچنان با قدرت از این برهه‌ها و تحریم‌ها در حال عبور هستند.

وی افزود: ملت ایران به مدد مردان بزرگ که دل در گرو سرزمین خود داده و سرمایه خود را در خدمت به وطن، تولید، اشتغال و توسعه گذاشته است از تمام سختی‌ها عبور خواهد کرد.

حاتمی در ادامه پتانسیل‌های منابع طبیعی، انسانی و چشم انداز شهرستان کلیبر را برای سرمایه گذاری بسیار مناسب برشمرد و از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان های کلیبر از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور نیز در این مراسم گفت: ایران اسلامی با وجود تحریم ها در صنعت خودروسازی ۷۰ درصد پیشرفت داشته در ادامه با رسیدن به ۹۰ درصد می‌توانیم از تحریم ها عبور کنیم.

محمدرضا نجفی منش، گفت: در جریان تحریم‌ها اولین صنعتی که توسط آمریکا تحریم شد صنعت خودروسازی بود که نیازمند حمایت همه جانبه تولیدکنندگان داخلی برای رفع مشکل و گذشتن از تحریم‌ها داریم.

وی، نقدینگی را از مشکلات جدی قطعه سازان برشمرد و خواستار حل این موضوع از طرف بانک‌ها شد.

نجفی منش کمبود نیروهای انسانی را از مشکلات دیگر صنعت خودروسازان عنوان کرد و خواستار حمایت از شرکت‌های تولیدی کوچک و بزرگ خودروسازی در راستای تولید و اشتغال شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی هوراند پلاستیک کلیبر نیز در این مراسم گفت: افتتاح تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو علاوه بر شکست انحصار برای اولین بار این محصول در داخل کشور تولید و صد در صد نیازهای خودروسازان از این قطعه را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: این محصول کاملا دانش‌بنیان و ایمنی و قانونی است و ایراد این قطعه در خودروها باعث آلودگی و مخاطرات زیست محیطی و آتش سوزی خودرو و به خطر افتادن جان سرنشینان خودرو خواهد شد که خوشبختانه توانستیم به همت جوانان بومی منطقه، دانش تولید قطعه را در شرکت هوراند پلاستیک کلیبر بومی کنیم.

وی گفت: این پروژه با اعتبار حدود سه میلیون یورو با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ میلیون عدد برای تامین نیاز ۱۰۰ درصدی خودروسازان در شرکت تولیدی هوراند پلاستیک با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی درشهرستان کلیبر افتتاح شد.

  • منبع خبر : ایسنا