اختصاص ۵۵ درصد از گاز مصرفی آذربایجان شرقی به بخش خانگی
اختصاص ۵۵ درصد از گاز مصرفی آذربایجان شرقی به بخش خانگی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۵۵ درصد از گاز مصرفی استان در بخش خانگی مصرف می‌شود که نسبت بالایی بوده و علت آن، سردسیر بودن استان است. در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سالجاری، گزارش ترازنامه انرژی استان توسط نماینده موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، به صورت ویدئوکنفرانس ارائه شد و براساس آن، سهم گاز طبیعی […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۵۵ درصد از گاز مصرفی استان در بخش خانگی مصرف می‌شود که نسبت بالایی بوده و علت آن، سردسیر بودن استان است.

در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سالجاری، گزارش ترازنامه انرژی استان توسط نماینده موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، به صورت ویدئوکنفرانس ارائه شد و براساس آن، سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان، ۷۰ درصد بوده و آذربایجان شرقی از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

محمدرضا پورمحمدی دراین جلسه با تاکید بر این‌که گزارش ترازنامه انرژی استان باید به صورت مستمر به‌ روزرسانی شود، افزود: افزایش مصرف انرژی در بخش‌های صنعت و کشاورزی، به معنی افزایش تولید و توسعه است و باید تلاش کنیم تا نسبت مصرف انرژی به نفع بخش‌های تولیدی افزایش یابد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان سراب و بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گزارش طرح جامع توسعه و عمران شهرهای بناب و سراب نیز توسط مشاوران طرح ارائه شد و پس از بحث و بررسی، طرح جامع شهر بناب، تصویب و طرح جامع شهر سراب برای بررسی بیشتر و تکمیل مطالعات، به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی ارجاع شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این راستا با تاکید بر تسریع در بررسی مطالعات طرح‌های جامع، گفت: با توجه به سرعت تحولات و نیازهای شهروندان، طولانی شدن زمان بررسی طرح‌های جامع، موجب بی‌اثر شدن بسیاری از مطالعات می‌شود که لازم است در این زمینه تجدیدنظر شود.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم‌چنین تفاهم‌نامه تهیه سند بستر رودخانه‌های استان میان شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه، ۲۰۰۰ کیلومتر در فاز نخست و در مجموع ۸۵۰۰ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان سنددار می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی درباره این تفاهم‌نامه، گفت: طبق برنامه زمان‌ بندی‌ شده، در چند سال آینده به تدریج تمام بسترها و حرایم رودخانه‌های استان شناسایی و برای آن‌ها سند ثبتی صادر می‌شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، داود بهبودی اعلام کرد: این امر از تصرف‌های غیرقانونی بستر رودخانه‌ها و ساخت ‌و ساز غیرمجاز و در نتیجه خسارت‌های احتمالی هنگام بروز حوادثی مثل سیل، جلوگیری و درواقع نقش پدافند غیرعامل ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا