اختصاص سهمیه ۵۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن برای کارگران شهرداری تبریز
اختصاص سهمیه ۵۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن برای کارگران شهرداری تبریز

شهردار تبریز گفت: از ۱۰ هزار واحد مسکن ملی ۱۵۰۰ واحد به آذربایجان شرقی اختصاص یافته و با توجه به خدمات وسیع شهرداری تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و مقابله با حاشیه‌نشینی، درخواست داریم تا حداقل یک ‌سوم از سهم استان به کارگران شهرداری تبریز اختصاص یابد. ایرج شهین باهر در دیدار با مدیرعامل اتحادیه مرکزی […]

شهردار تبریز گفت: از ۱۰ هزار واحد مسکن ملی ۱۵۰۰ واحد به آذربایجان شرقی اختصاص یافته و با توجه به خدمات وسیع شهرداری تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و مقابله با حاشیه‌نشینی، درخواست داریم تا حداقل یک ‌سوم از سهم استان به کارگران شهرداری تبریز اختصاص یابد.

ایرج شهین باهر در دیدار با مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مسکن کارگران ایران (اسکان) اظهار کرد: شهرداری تبریز در بحت کارگری و تامین مسکن آن‌ها پیشرو بوده، به طوری که طرح «کلید به کلید» را در بافت حاشیه‌نشین شهر که بخش اعظم آن را قشر کارگر تشکیل می‌دهد، آغاز کرده است.

وی افزود: شهرداری در این موضوع دنبال سود نیست و درصدد تأمین مسکن قشر کارگر هست تا با پیاده ‌سازی این مدل، الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشیم.

وی با اشاره به اعلام رضایت مقام معظم رهبری از احداث ۱۷۰ واحد مسکونی در بافت حاشیه‌نشین شهر، اعلام کرد: در دوره پنجم شورا نیز شهرداری تبریز با تصویب شورای شهر احداث تقریبا ۳۰۰۰ واحد مسکونی را دستور کار دارد که دو مجتمع ۲۴۰ و ۶۰۰ واحدی، در دست اجرا بوده و عملیات اجرایی ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سال آغاز می‌شود.

شهین باهر با اشاره به ارائه پروانه ساخت رایگان برای نیمی از شهروندان تبریزی، گفت: شهرداری تبریز وظیفه‌ای در حوزه مسکن ندارد، ولی ورود کرده و حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات رایگان انجام می‌دهد که در همین راستا تقریبا برای نصف شهر تبریز که در بافت حاشیه، فرسوده و یا کم‌ برخوردار شهر هستند، پروانه ساخت رایگان صادر می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به کاهش سهم دولتی تبریز از بودجه ملی، گفـت: در گزارش‌هایی که به مرکز اعلام می‌شود، باید چهره واقعی تبریز از نظر میزان برخورداری نشان داده شود تا اعتبارات دولتی بر اساس واقعیت موجود تخصیص داده شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا