اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز
اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز

شهردار منطقه ۸ از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خبر داد.

به گزارش نهال امید، علی مدبربه اقدامات توسعه پیاده محوری منطقه هشت اشاره کرد و گفت: در تمام شهرهای تاریخی دنیا توجه ویژه‌ای به انسان محور کردن معابر تاریخی دارند که ما نیز برآنیم در این راستا اقدامات مناسب و ارزشمندی انجام دهیم.

وی افزود: توسعه پیاده راه مقصودیه در کوچه استاد شهریار، پیاده راه جمهوری، کوچه پاساژ، کوچه صدر و… در این رابطه مورد توجه قرار گرفته است.

وی، از منطقه ۸ شهرداری تبریز به عنوان قلب تپنده تبریز یاد کرده و گفت: محدوده منطقه تاریخی فرهنگی تبریز، کوچک ترین منطقه شهرداری تبریز بوده ولی در عین حال از نظر تراکم جمعیت و خدمات برترین منطقه تبریز است.

مدبر با بیان این‌که متاسفانه بر اثر سیاست‌های گذشته، مرکز شهر که هویت تاریخی این شهر قلمداد می‌شود، به پارکینگ خودروهای شهروندان تبدیل شده است، گفت: در حالی که در تمام شهرهای تاریخی جهان از ورود خودروها به منطقه تاریخی شهر ممانعت شده و با اجرای سیاست‌های محدودیتی رغبت به آوردن خودرو به محدوده مرکزی شهر را در شهروندان به صفر می‌رسانند.

وی افزود: بافت تاریخی منطقه هشت تبریز به دلیل وجود بازار تبریز، مساجد، یخچال‌ها، خانه‌های تاریخی و صدها اثر ارزشمند تاریخی دیگر، به عنوان قلب تپنده تبریز قلمداد می‌شود که برای شکوفایی این منطقه باید توجه ویژه‌ای به این محدوده داشته باشیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به طراحی پروژه‌های باز آفرینی شهری در راستای تدوین چشم انداز آتی منطقه تاریخی فرهنگی تبریز، از تلاش شهرداری منطقه هشت در راستای تحول منطقه تاریخی فرهنگی شهر طی سال‌های آتی خبر داد.

شهردار منطقه هشت تبریز، از برنامه‌ریزی شهرداری منطقه برای تحول گردشگری، با ایجاد پهنه فرهنگ و هنر تبریز و همچنین ایجاد چندین مسیر گردشگری به همراه راه اندازی تورهای گردشگری بازار و منطقه، به منظور شناساندن و معرفی اماکن تاریخی تبریز خبر داد.

  • منبع خبر : ایسنا