اتمام پل همسان کابلی تبریز تا پایان شهریور
اتمام پل همسان کابلی تبریز تا پایان شهریور

شهردار منطقه ۲ از تسریع عملیات اجرائی پل همسان کابلی تبریز خبر داد و گفت: برای اجرای عملیات عمرانی این پروژه، ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه درنظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود اجرای آن تا شهریورماه ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش نهال امید، باقر خوشنواز شهردار منطقه ۲ با عنوان اینکه عملیات اجرائی پل همسان کابلی تبریز تسریع یافته است، از این پل به عنوان مهم‌ترین پروژه تاثیرگذار و برجسته در رفع ترافیک شهری تبریز، یاد کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرائی این پروژه، گفت: عملیات اجرای پایه و کوله‌های بتنی هر دو ضلع شمالی و جنوبی این پروژه به اتمام رسیده و مرحله ساخت عرشه و اجرای رمپ‌های شمالی، شتاب یافته است.

وی ادامه داد: پل همسان کابلی با قرار گرفتن در مرکزی‌ترین مسیر عبوری شهروندان از جاده ائل گلی و به نوعی قرار گرفتن در مهمترین مسیر ورودی شهر از طریق دروازه تهران، نقش به سزایی در کاهش بار ترافیکی پل کابلی ایفا خواهد کرد.

خوشنواز درباره مشخصات فنی این پروژه گفت: پل همسان کابلی تبریز به طول ۴۵۰ متر (با احتساب رمپ‌ها) و طول عرشه آن ۹۴ متر (به صورت فلزی) و همچنین عرشه سواره رو پل ۹ متر است که دارای چهار تکیه گاه است.

وی، مرحله بعدی اجرای پل همسان کابلی تبریز را اجرای سرستون‌ها و نصب عرشه پل عنوان کرد و افزود: شهروندان عزیز با گذر از این پل می‌توانند از طریق جاده ائل گلی و اتصال به مقابل راهنمائی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرکز شهر تبریز، دسترسی پیدا کنند.