ابراز نگرانی فرماندار هشترود از افزایش کرونای انگلیسی دراین شهرستان
ابراز نگرانی فرماندار هشترود از افزایش کرونای انگلیسی دراین شهرستان

 فرماندار هشترود از افزایشی کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان ابرازنگرانی کرد و گفت: زنگ خطر ورود به وضعیت نارنجی یا حتی قرمز در این شهرستان به صدا درآمده است. امین امینیان روز سه شنبه به ایرنا گفت : احتمال اعمال دوباره محدودیت های جدی در صورت ادامه روند افزایشی و عدم رعایت شیوه […]

 فرماندار هشترود از افزایشی کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان ابرازنگرانی کرد و گفت: زنگ خطر ورود به وضعیت نارنجی یا حتی قرمز در این شهرستان به صدا درآمده است.

امین امینیان روز سه شنبه به ایرنا گفت : احتمال اعمال دوباره محدودیت های جدی در صورت ادامه روند افزایشی و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و میهمانان نوروزی وجود دارد.

وی با اشاره به ابتلای تعداد ۱۶ نفر در این شهرستان به ویروس کرونای انگلیسی و فوت یکی از مبتلایان گفت: نتیجه آزمایش فرد متوفی بر اثر این نوع ویروس مشخص شده است.

 امینیان با بیان اینکه به احتمال زیاد همگی این مبتلاها از یک زنجیره  انسانی هستند و منشاء بیماری همه آنان یکی است، خاطرنشان کرد: اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند طی چند روز آینده مطمئنا وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی و حتی قرمز تغییر خواهد کرد و در آن صورت به صورت اتوماتیک محدودیتهای شدیدی اعمال خواهد شد.

وی افزود: در صورت ورود به شرایط نارنجی به جلوگیری از ورود خودروها با پلاک غیر بومی و میهمانان مجبور خواهیم شد و میهمانان را ملزم خواهیم کرد که طی ۲۴ ساعت شهرستان را ترک کنند.

 امینیان لغو برگزاری هرگونه مراسم با هر تعدادی را در صورت ادامه این روند و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از دیگر محدودیت  های احتمالی اعلام کرد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان همچنین تعداد بستری های ناشی از بیماری کویید ۱۹ در بیمارستان این شهرستان را پنج نفر اعلام کرد و گفت: حال عمومی همه آنها خوب است و هیچ یک از بستری ها در حال حاضر از مبتلایان نوع انگلیسی کرونا نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مبتلایان به کرونای انگلیسی در هشترود در ایزوله کامل و اطرافیان و افراد در تماس نزدیک با آنها در قرنطینه هستند .

  • منبع خبر : ایرنا