آموزش و پرورش آماده تحول جدی در کتاب‌های درسی است
آموزش و پرورش آماده تحول جدی در کتاب‌های درسی است

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید آماده تغییر و تحول جدی در حوزه کتاب‌های درسی است.

اصغر باقرزاده صبح امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: مهمترین عامل برای تحقق مرجعیت علمی و تربیت شخصیت تراز انقلاب، نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه با کمبود تعداد نیروهای تربیتی و مربیان پرورشی در کشور مواجه هستیم، تصریح کرد:برای اجرای فعالیت‌های پرورشی نیازمند هدایت و راهنمایی عالمان دین و ائمه جمعه هستیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی کلاش اخلاق دانش‌آموزی در شبکه شاد گفت: آماده اجرای این طرح خلاقانه در سطح ملی با محوریت استان بوشهر هستیم و تولیدات این کلاس را در سطح ملی توزیع و منتشر می کنیم.

باقرزاده افزود: راه‌اندازی کلاس اخلاق ویژه معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی ضروری است تا اخلاق مربی گری گسترش یابد.

وی عنوان کرد: با تغییرات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش، دستگاه و تعلیم در دوره جدید آماده تغییر و تحول جدی در حوزه کتب درسی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  نیز در این دیدار عنوان کرد: در عرصه هندسی یک نظام، مهم‌ترین رکن  در ایجاد زیرساخت تمدنی، آموزش و پرورش است چون این دستگاه مسئولیت تولید انسان تراز و تولید علم و دانش تراز دارد. اگر دستگاه تعلیم و تربیت دارای شاخص‌ها و ابعاد شایسته باشد، امکان پیشرفت جامعه فراهم می شود، به این دلیل آموزش و پرورش یک وزارت خانه راهبردی و کلیدی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت دارای دو رکن آموزش و پرورش است، افزود: نونهالی که آموزش خود را از دوره پیش دبستانی شروع کرده و تا تحصیلات عالی ادامه می‎دهد، باید افق او به عنوان یک فرد نخبه ترسیم شده تا بتواند به سمت تولید علم و مرجعیت علمی حرکت کند.

وی ادامه داد: اگر  فقط به جنبه آموزش توجه شود شاید به مرجعیت و خودکفایی علمی برسیم اما این علم نمی تواند در بستر تمدن ساز قرار گیرد و هویت دینی و ملی ما را حفظ کند. چون آموزش و پرورش  نقطه آغاز تمدنی است به همین دلیل باید در حوزه آموزش دارای اندیشه بلند و در حوزه مهندسی شخصیت دانش آموز تراز، دارای راهبرد باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: آموزش و پرورش در مسیر تحقق این اهداف در  نبرد نرم خاموش با صدها معارض است و در خط مقدم مبارزه با تهاجم پرورشی و علمی قرار دارد. کار آموزش و پرورش یک فعالیت بنیادی و حیاتی در حوزه امنیتی است،  لذا باید دارای مدارس، کتب درسی، روش تدریس و معلمان ممتاز باشد تا بتواند شخصیت علمی و تربیتی در سطح تراز پرورش دهد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر علم در بستر پرورش شخصیت غیر تراز رفت، هم علم از بین می رود و هم در تربیت شکست می خوریم به این دلیل باید اعتبار و بودجه لازم در اختیار حوزه پرورشی قرار داده شود تا بتواند فعالیت‌های خود را به خوبی اجرا کند.