آسفالت‌ریزی بلوار ۴۵ متری سردار سلیمانی در مراغه آغاز شد
آسفالت‌ریزی بلوار ۴۵ متری سردار سلیمانی در مراغه آغاز شد

شهردار مراغه به آغاز عملیات آسفالت‌ریزی در بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی این شهر اشاره کرد و گفت: در این مسیر طی ۴۵ تا ۶۰ روز آینده حدود ۵۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی می‌شود. «شهرام مروتی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از عملیات آسفالت‌ریزی این خیابان ودر محل اجرای طرح، اظهار داشت: تکمیل عملیات آسفالت‌ریزی […]

شهردار مراغه به آغاز عملیات آسفالت‌ریزی در بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی این شهر اشاره کرد و گفت: در این مسیر طی ۴۵ تا ۶۰ روز آینده حدود ۵۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی می‌شود.

«شهرام مروتی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از عملیات آسفالت‌ریزی این خیابان ودر محل اجرای طرح، اظهار داشت: تکمیل عملیات آسفالت‌ریزی در کمتر از ۴۵ روز نیز امکانپذیر بوده اما از آنجایی که اکنون فصل عمران شهری به شمار می‌رود و ماشین‌آلات شهرداری در کارگاه‌های مختلف عمرانی به کار گرفته شده است، آسفالت‌ریزی این بلوار با تمام امکانات و تجهیزات میسر نیست.

وی طول خیابان ۴۵ متری سردار سلیمانی مراغه را یک‌ونیم کلیومتر عنوان کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از این مسیر، نقش مهمی در انتقال ترافیک میدان مادر به شهرک ولی‌عصر(ع) و تخلیه ترافیکی پل جهاد این شهر خواهد داشت.

شهردار مراغه اضافه کرد: عملیات اجرایی در بلوار ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی که ابتدای شهرک سهند را به میدان مادر وصل می‌کند، بعد از شهادت سردار دلها آغاز شده بود.

مروتی بیان کرد: برای احداث این بلوار، ۱۱۲ ملک شخصی تملک و کلیه هزینه‌های اجرای این طرح عمرانی پرداخت شده و اجرای یک پل به نسبت طولانی با باکس‌های بتنی و هدایت تاسیسات بلوار به باند کندرو از ویژگی‌های برجسته آن محسوب می‌شود.

به گفته وی هفت پروژه مسیرگشایی و توسعه معابر در بودجه امسال شهرداری مراغه پیش‌پینی شده است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آنها، معابر شهر مراغه حدود ۱۰ کیلومتر توسعه می‌یابد.

وی اظهار داشت: بلوار «۴۵ متری سردار شهید سلیمانی» و خیابان «۳۵ متری حدفاصل میدان رسالت گلشهر و میدان الغدیر» از جمله همین پروژه‌های هفتگانه به شمار می‌رود و عملیات اجرایی در خیابان ۳۵ متری نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

شهردار مراغه: طرح تامین روشنایی خیابان «۳۵ متری حدفاصل میدان رسالت گلشهر و میدان الغدیر» در حال انجام عملیات فنداسیون‌گذاری است و طی یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.وی تنها نقص این خیابان را تامین روشنایی دانست و افزود: با اداره توزیع برق شهرستان نیز قراردارد لازم منعقد شده و اکنون طرح تامین روشنایی این مسیر در حال انجام عملیات فنداسیون‌گذاری است که طی یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین به اخذ مجوز راه‌اندازی موزه شهر نیز اشاره و بیان کرد: گروه سه نفری اعزامی به تهران از سوی شهرداری، موفق شدند مجوز راه‌اندازی این موزه را از مدیرکل موزه‌های کشور اخذ کنند که روند راه‌اندازی آن نیز به زودی طی یک جلسه کاری اعلام خواهد شد.

قدردانی مروتی از مشارکت مردم و کارکنان شهرداری 

شهردار مراغه از اهالی ساکن در بلوار «۴۵ متری سردار شهید سلیمانی» به دلیل همکاری با شهرداری و تحمل دشواری‌های ناشی از عملیات عمرانی، و همچنین از کارکنان شهرداری به خاطر جدیت‌شان در اجرای این طرح مسیرگشایی قدردانی کرد. 

مروتی اظهار داشت: اهالی در مدت زمان اجرای این طرح، گردوغبار و صداهای ناشی از مسیرگشایی را وقت و بی‌وقت تحمل کردند و کارکنان شهرداری نیز در شرایط سخت کرونا و با وجود محدودیت‌های مختلف، عزمی راسخ برای بهره‌برداری از این طرح عمرانی داشتند.

بودجه امسال شهرداری مراغه با تمرکز بر دو موضوع توسعه معابر و رونق گردشگری تدوین شده و اکنون از یک سو طرح‌های مسیرگشایی با جدیت در حال اجرا بوده و از سوی دیگر تحرک شهرداری در جهت رونق گردشگری با بر عهده گرفتن نگهداری محوطه‌های تاریخی از جمله رصدخانه و گنبد سرخ کلید خورده است.