آخر هفته پر بارش در انتظار چهارمحال و بختیاری
آخر هفته پر بارش در انتظار چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: ، پیش‌بینی می‌شود عصر و شب پنج‌شنبه یک سامانه بارشی به تدریج وارد استان شود که تا ساعات اولیه روز یکشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با نهال امیددر خصوص آخرین وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: براساس الگوهای هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود عصر و شب پنج‌شنبه یک سامانه بارشی به تدریج وارد استان شود که تا ساعات اولیه روز یکشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در این مدت به تناوب موجب بارش برف و باران و گاهی وزش باد نسبتا شدید موقتی خواهد شد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، افزود: پیش‌بینی می‌شود در اثر فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غربی استان مانند کوهرنگ، اردل و لردگان بارش‎‌ها از شدت بیشتری برخودار باشند، همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد انتظار وقوع کولاک در گردنه‌های استان و لغزندگی سطح جاده‌ها در این مدت وجود دارد.

وی ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه بارشی برای روز شنبه در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه نیز مناطق شمالی و شرقی استان را در برمی‌گیرد، اما از اواسط روز یکشنبه به تدریج استان را ترک می‌کند و پس از خروج این سامانه انتظار کاهش دما در استان وجود دارد.

نوروزی عنوان کرد: تا روز چهارشنبه روند افزایش نسبی دما به ویژه در طی روز برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، همچنین صبح امروز کوهرنگ با کمینه دمای منفی ۱۷ و شهرکرد با منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین ایستگاه‌های استان ثبت شده‌اند.