استاندار آذربایجان‌شرقی: در بحث مدیریت کرونا هیچگاه غافلگیر نشدیم
استاندار آذربایجان‌شرقی: در بحث مدیریت کرونا هیچگاه غافلگیر نشدیم

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مدیریت در شرایط سخت، هنر است، گفت: با وجود همه کاستی‌ها، به جرأت اعلام می‌کنیم که در بحث مدیریت کرونا، به خاطر برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم که از قبل انجام شده بود، هیچ‌گاه غافل‌گیر نشدیم. محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار با روسای بیمارستان ها  و مراکز درمانی استان […]

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مدیریت در شرایط سخت، هنر است، گفت: با وجود همه کاستی‌ها، به جرأت اعلام می‌کنیم که در بحث مدیریت کرونا، به خاطر برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم که از قبل انجام شده بود، هیچ‌گاه غافل‌گیر نشدیم.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در دیدار با روسای بیمارستان ها  و مراکز درمانی استان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، افزود: در برابر همه انسان‌هایی که به خاطر همنوعان خود در عرصه‌های مختلف، بهترین سرمایه خود را فدا کردند ادای احترام می‌کنیم.
 
وی اظهار کرد: اگر انتخاب آگاهانه و معامله با خداوند را در تعریف شهید مد نظر قرار دهیم شهدای مدافع سلامت بهترین مصداق این تعریف هستند.
 
پورمحمدی با اشاره به اینکه در هر جلسه‌ای از زحمات کادر بهداشت و درمان قدردانی کرده‌ایم، افزود: امروز در این جلسه نمادین، به نمایندگی از دولت و مسوولان استان، از عزیزانی که در خط مقدم مقابله با کرونا، سنگین‌ترین مسئولیت را بر عهده داشته‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر به واسطه تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا، دوران بسیار سختی را سپری کردیم، گفت: علاوه بر اینها، بروز برخی مشکلات در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و وقوع برخی حوادث طبیعی، شرایط سختی را بر کشور و مردم تحمیل کرد؛ اما با این وجود توانستیم این شرایط سخت را مدیریت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت در شرایط سخت، هنر است، افزود: با وجود همه کاستی‌ها، به جرأت اعلام می‌کنیم که در بحث مدیریت کرونا، به خاطر برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم که از قبل انجام شده بود، هیچ‌گاه غافل‌گیر نشدیم.
 
پورمحمدی خاطرنشان کرد: مجموعه بهداشت و درمان و همه مراکز درمانی استان در این دوره پای کار آمدند و خوشبختانه امروز شرایط در استان رو به بهبود است و موج پنجم بیماری را پشت سر گذاشتیم.
 
وی با بیان اینکه توفیق بزرگی نصیب جامعه بهداشت و درمان شد، افزود: همه این عزیزان تمام توان خود را به کار گرفتند و زحمات آنها در دفتر الهی ثبت و ضبط شده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بحث مدیریت کرونا قدردانی کرد و گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های این دانشگاه بویژه ریاست آن مجموعه برای جذب امکانات و اعتبارات و تجهیز مراکز درمانی و همچنین توسعه فضاهای درمانی در سال‌های گذشته، در دوران کرونا به دادمان رسید و از نظر امکانات کمبود خاصی احساس نکردیم.
 
وی اظهار کرد: در دوران کرونا شاهد بودیم که برخی از کشورهای پیشرفته، در مقابل این بیماری زانو زدند؛ اما در کشور ما، کادر بهداشت و درمان، ایمان و دلسوزی و ایثار بی‌نظیری از خود نشان داد و امیدواریم با تسریع روند واکسیناسیون به زودی شاهد بازگشت به شرایط عادی باشیم.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست با اشاره به اینکه از نخستین روزهای شیوع کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸، مراکز درمانی استان برای مقابله با این بیماری پای کار آمدند، افزود: در ۳۶ بیمارستان و مرکز درمانی استان به ظرفیت ۲۲۰۰ تخت، بخش‌های ویژه کرونا ایجاد شد.
 
محمدحسین صومی با بیان اینکه روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، روزهای پردلهره‌ای را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: همه مدیران ما به اندازه پزشکان و پرستاران زحمت کشیدند و تجارب آنها باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود.
 
وی افزود: هرچه این عزیزان زحمت کشیدند براساس عهد و پیمان آنها در لحظه ورود به حرفه پزشکی بوده و گرچه در بحث مدیریت کرونا، ضعف‌ها و کاستی‌هایی داشته‌ایم، اما قطعاً در این زمینه کم‌کاری صورت نگرفته است.
 
صومی خاطرنشان کرد: تجلیل از روسای بیمارستان‌ها، تجلیل از همه کسانی است که در ۱۹ ماه گذشته در خدمت بیماران کرونا بوده‌اند؛ بویژه شهدای مدافع سلامت که جان خود را در این راه فدا کردند.

  • منبع خبر : ایرنا