۸۷ درصد بیماران مبتلا کرونا در آذربایجان شرقی بهبود یافته‌اند
۸۷ درصد بیماران مبتلا کرونا در آذربایجان شرقی بهبود یافته‌اند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از بهبود 87 درصدی بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و بر جدیت تلاش‌ها برای ریشه کن کردن این بیماری تأکید کرد.

به گزارش نهال امید، علیار راستگو روز یکشنبه در ارتباط تصویری با فرمانداران استان، با اشاره به آخرین وضعیت مقابله با بیماری کرونا در استان، گفت: در سایه تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت و دستگاه‌های مسئول، شاهد کنترل و مدیریت شیوع بیماری کرونا در استان هستیم.

وی با بیان این‌که آمار بهبودیافتگی بیماران کرونا در آذربایجان شرقی، بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده تا پایان روز پنجم اردیبهشت ماه، بیش از ۸۷ درصد بیماران کرونا در استان، بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: تصمیماتی همچون بازگشایی صنوف کم خطر و پارک‌ها و بوستان‌ها به معنای پایان کرونا نیست و خطر همچنان در کمین است؛ هرگونه اتراق در هریک از پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مردم استان می‌توانند از این فضاها صرفاً برای پیاده وری استفاده کنند.

راستگو در بخش دیگری از سخنان خود از تولید مازاد مواد ضدعفونی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: با مجوز ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا استان به کمیته اقتصادی این ستاد، مجوز ارسال این اقلام به استان‌های متقاضی صادر شده است.

ایسنا