۸۵ مغازه و فروشگاه متخلف کرونایی در منطقه هشت تبریز پلمب شد
۸۵ مغازه و فروشگاه متخلف کرونایی در منطقه هشت تبریز پلمب شد

به گزارش نهال امید تبریز:شهردار منطقه هشت تبریز گفت: ۸۵ مغازه، فروشگاه و دفتر تجاری که برخلاف قوانین و محدودیت‌های کرونایی اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود کرده بودند، پلمب شدند.

۸۵ مغازه و فروشگاه متخلف کرونایی در منطقه هشت تبریز پلمب شد

علی مدبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در تبریز، دستفروشان و گروه های شغلی ۲، سه و چهار موظف به تعطیلی واحدهای خود هستند، افزود: در ۱۰ روز گذشته به یک هزار و ۲۵۰ مورد از اصناف متخلف در این زمینه تذکر ارشادی داده شده است.

به گزارش ایرنا، بازار سرپوشیده تبریز در محدوده استحفاظی شهرداری منطقه هشت این شهر قرار گرفته است.

مدبر با تاکید بر اینکه بازار تبریز همچنان بسته است، اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن برخی شهروندان، آمار بیماران کرونا در این شهر مجددا اوج گرفته و در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس علاوه بر تعطیلی دستفروشان و مشاغل مختلف در گروه های شغلی ۲، سه و چهار، اقدامات لازم برای ضدعفونی کلیه معابر منطقه و اطلاع رسانی از طریق ماشین های مجهز به سیستم صوتی در سطح منطقه انجام می شود.

شهردار منطقه هشت تبریز گفت: تاکنون بیش از ۱۲۰ ساعت هشدار و پیام های صوتی در خصوص خطرات کرونا در معابر سطح حوزه توسط گروه های صوتی سیار اطلاع رسانی و پخش شده است.

مدبر،  ضدعفونی و گندزدایی معابر و بازارچه ها، مجتمع ها، ادارات و مساجد سطح حوزه با تهیه و پخش یک هزار لیتر آب اکسیژنه،  تهیه و پخش ۱۸ هزار ماسک و دستکش یکبار مصرف و مایع ضد عفونی بین پرسنل و بازدید شبانه روزی از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در بازارها و معابر سطح حوزه را از جمله اقدامات ستاد بحران شهرداری منطقه ۸ تبریز اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش تراکم جمعیتی در بخش های مختلف شهرداری منطقه هشت، دورکاری پرسنل اجرا می شود،  ادامه داد: قرارگاه عملیاتی منطقه هشت در ۲ نوبت صبح و عصر و با سه گروه متشکل از عوامل منطقه، اتاق اصناف، بسیج، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و مجری محدودیت های کرونایی و اطلاع رسانی شهروندی است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز داریا ۱۰ منطقه شهرداری است.

  • منبع خبر : ایرنا