۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی زیر کشت پاییزه می‌رود
۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی زیر کشت پاییزه می‌رود

تبریز - نهال امید - رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی بر تنظیم بازار محصولات تاثیر مستقیم دارد، گفت: امسال ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه می‌رود.

به گزارش روز پنجشنبه نهال امید، اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر پیش بینی های صورت گرفته،  ۵۰۰ هزار هکتار به کشت غلات و کلزا اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در مورد کشت کلزا، وزارت جهاد کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده و با اعلام به موقع قیمت تضمینی که هر کیلو  ۱۵ هزار تومان است انتظار می‌رود سطوح بیشتری به کشت کلزا اختصاص یابد.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم سیاست وزارت جهاد کشاورزی در کشت پاییزه سیاست کشاورزی تجاری در قالب کشاورزی قراردادی و رعایت الگوی کشت دنبال می‌شود و در این راستا تلاش می کنیم تا نهاده‌های مورد نیاز برای کشت پاییزه را به موقع تهیه و تامین کنیم.

فتحی با تاکید بر تاثیر مثبت کشاورزی قراردادی بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: مدیران شهرستان ها در شروع سال زراعی جدید با بررسی شرایط و مطابق برش شهرستانی و با تامین ملزومات کشت پاییزه کشاورزان و استفاده از ظرفیت تشکل ها، اتحادیه و تعاونی ها برای پشتیبانی از کشاورزان می توانند در رسیدن به این مهم گام بردارند.

به گزارش نهال امید،  اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است و این استان سالانه نزدیک به پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا