۵۱ ایستگاه آلودگی هوای آذربایجان‌شرقی را پایش می‌کنند
۵۱ ایستگاه آلودگی هوای آذربایجان‌شرقی را پایش می‌کنند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۵۱ ایستگاه پایش آنلاین وضعیت آلایندگی هوا خروجی های صنایع و کیفیت هوای شهرهای استان را پایش می‌کند. حسن عباس نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از این تعداد ۳۶ مورد مربوط به ایستگاه پایش آنلاین کیفیت خروج هوای صنایع در خصوص دودکشها و ۱۵ مورد ایستگاه سنجش […]

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۵۱ ایستگاه پایش آنلاین وضعیت آلایندگی هوا خروجی های صنایع و کیفیت هوای شهرهای استان را پایش می‌کند.

حسن عباس نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از این تعداد ۳۶ مورد مربوط به ایستگاه پایش آنلاین کیفیت خروج هوای صنایع در خصوص دودکشها و ۱۵ مورد ایستگاه سنجش آلودگی گازهای آلاینده ذرات ۵/۲ و ۱۰ میکرون در کلانشهر تبریز و شهرهای میانه، مراغه ، بناب و شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه هستند.

وی گفت: ایستگاه سنجش کیفیت هوا دارای ظرفیت اندازه گیری ذرات ۵/۲ و ۱۰ میکرون است که می‌تواند پارامترهای محیطی به خصوص در حمل و نقل و ترافیک را اندازه گیری و خروجی داده‌ها را به صورت اعداد نمایش دهد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: مهم‌ترین منابع بالقوه که می‌توانند موجب آلودگی زیست محیطی شوند، به صورت آنلاین از نظر آلودگی آب و هوایی و فاضلاب پایش می‌شوند.

وی افزود: ۱۰ مورد پایش لحظه ای خروجی تصفیه خانه های مربوط به صنایع بزرگ استان را نیز پایش می کند. 

وی گفت: در داخل شهرک‌های صنعتی نیز سازمان حفاظت محیط زیست، ورود پیدا کرده با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی و واحدهای مستقر در این شهرک‌های پایش زیست محیطی می‌شوند.  

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر تبریز گفت: توزیع بنزین یورو ۴ در سطح کلان‌شهر تبریز از سال ۹۳ نقش مهمی در کاهش آلایندگی خودروها داشت و این در حالی است که ۷۰ درصد منابع آلاینده هوای تبریز را خودروها تشکیل می‌دهند.

عباس نژاد توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز تاکید کرد و گفت: با اینکه تعدادی از ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شده و تعدادی نیز بازسازی شده، اما این مقدار با توجه به حجم آلایندگی این ناوگان کافی نیست.

وی خواستار اهتمام گسترش فضای سبز تبریز شد و گفت: کلان‌شهر تبریز فضای سبز فقیری دارد و لازم است توجه ویژه‌ای برای توسعه فضای سبز و رسیدن آن به استاندارد ملی انجام شود

  • منبع خبر : ایرنا