۵۰ درصد راه‌های روستایی و اصلی چاراویماق بازگشایی شد
۵۰ درصد راه‌های روستایی و اصلی چاراویماق بازگشایی شد

فرماندار چاراویماق گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد راه‌های روستایی و محورهای اصلی شهرستان بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی دیگر مسیرهای اصلی و فرعی ادامه دارد.

صابر تقویمی روز شنبه اظهار داشت: هم اکنون ثبات آب و هوایی در شهرستان برقرار و کولاک فروکش کرده است و راهداران در تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.
وی به وسعت جغرافیایی، کوهستانی و برف گیر بودن شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵ اکیپ راهداری با ۱۳ دستگاه در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان درصدد بازگشایی مسیرهای مسدود شده جاده ای هستند.
تقویمی با تقدیر از نیروهای ارتش(گروه ۱۱ توپخانه مراغه) افزود: نیروهای ارتش برای توزیع مایحتاج ضروری مردم و اهالی روستاهای در محاصره برف این شهرستان امدادرسانی کردند که مجموعه شهرستان از اقدامات خیرخواهانه آن ها کمال تقدیر و تشکر را دارد.
برق ۱۱۶ روستای چاراویماق برقرار شد
تقویمی گفت: بر اثر کولاک برق ۱۱۶ روستای چاراویماق قطع شده بود که با تلاش طاقت فرسای اکیپ عملیاتی شبکه برق شهرستان نزدیک به ۱۰۰ روستا بازسازی و به حالت برقرار در آمد.
وی افزود: هم اکنون حدود ۱۵ روستا در این شهرستان بی برق هستند که امیدواریم تا عصر امروز برق این روستاها نیز وصل شود.
وی اضافه کرد: امکانات شهرستانی، منطقه ای و استانی برای بازگشایی راه های این شهرستان بسیج شده که امیدواریم در ساعات آینده این امر تحقق یابد.
شهرستان چاراویماق دارای ۹۴ روستای زیر ۲۰ خانوار و ۱۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۸۳ درصد از جمیعت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
این شهرستان با ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا