۳۵۴هزار جلد کتاب آموزش شهروندی در نواحی پنج‌گانه آموزش و پرورش تبریز توزیع شد
۳۵۴هزار جلد کتاب آموزش شهروندی در نواحی پنج‌گانه آموزش و پرورش تبریز توزیع شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: کتب آموزش شهروندی به تعداد ۳۵۴ هزار و ۵۰۰ جلد در نواحی پنج‌گانه آموزش و پرورش استان توزیع شد.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت: ۳۲۲ هزار و پانصد جلد کتب آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی  و ۳۲ هزار جلد تسهیلگری ویژه معلمان ومربیان در نواحی ۵ گانه آموزش وپرورش استان با همکاری مدیریت فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری و اداره کل  آموزش وپروش آذربایجان شرقی توزیع شد.

حمیدی با بیان اینکه این کتاب‌ها در هفته های آتی طی مراسمی با حضور یک مقام عالی کشوری رونمایی خواهد شد، اظهار داشت: برای تدریس این کتاب‌ها حدود یک هزار و ۲۰ نفر مدرس از معلمان و مربیان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش و مربیان مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده اند.

او ادامه داد: این مباحث با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، از مقطع ابتدایی تا دبیرستان برای دانش آموزان تبریزی آموزش داده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز افزود: برای نخستین بار در ایران مجموعه کتب فرهنگ شهروندی به همت معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز و با مشارکت  خانه محیط زیست و توسعه پایدار در تبریز با آخرین شیوه های آموزش شهروندی رایج در دنیا جهت ارائه در مدارس تهیه وتدوین شده است.

حمیدی گفت: کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی امسال در ۲ هزار و ۲۴۹مدرسه تبریز و۱۳هزار کلاس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش و پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

برای نخستین بار در ایران مجموعه کتب آموزش شهروندی توسط شهرداری تبریز در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان است. کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی در سرفصل‌های آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه می شود.

  • منبع خبر : شهریار